راهنمای خرید محصولات

عطر شرکتی چیست و چه تفاوتی با عطر اصل دارد؟ بررسی کامل و تخصصی

عطر شرکتی به عطری گفته می‌شود که توسط شرکت‌های مستقل با الهام از رایحه‌های معروف و پرفروش با هدف ارائه گزینه‌ای مقرون ‌به‌صرفه برای افرادی که به‌دنبال رایحه‌های لوکس و باکیفیت هستند؛ اما نمی‌خواهند هزینه بالای عطرهای نیش یا دیزاینری را بپردازند، طراحی و عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید تفاوت دیگر عطرها با عطر شرکتی چیست و چه گزینه‌هایی برای خرید در دسترس دارید، با ما همراه شوید. 

چرا عطرهای شرکتی محبوب‌اند؟

استقبال از خرید عطرهای شرکتی در سال‌های اخیر روز به روز بیشتر شده است و علاقه‌مندان به دنیای عطر و ادکلن به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند که از این نسخه به جای نسخه‌های اورجینال استفاده کنند؛ اما دلیل محبوبیت عطر شرکتی چیست و چرا تا این حد این عطرها مورد توجه قرار گرفته‌اند؟

قیمت مقرون‌‌به‌صرفه

یکی از مهم‌ترین علل محبوبیت عطرهای شرکتی قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به نسخه‌های اورجینال و دست‌ساز است. بسیاری از افرادی که عاشق رایحه‌های خاص و لوکس هستند، ترجیح می‌دهند همان ترکیب را با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنند تا بتوانند بدون نگرانی از هزینه‌های گزاف تجربه‌ای نزدیک به گران ترین عطر زنانه و مردانه داشته باشند.

کیفیت قابل‌قبول

اگرچه عطرهای شرکتی صد درصد‌ مشابه نسخه‌های اصلی نیستند؛ اما بسیاری از آن‌ها با استفاده از ترکیباتی فوق‌العاده باکیفیت ساخته می‌شوند که تا حد زیادی حس‌وحال همان رایحه‌های لوکس را تداعی می‌کنند. برخی برندهای شرکتی بزرگ و مطرح به‌‌قدری در ترکیب نت‌ها دقیق عمل می‌کنند که تشخیص تفاوت میان عطر آن‌ها و نسخه‌های اصلی تنها برای افراد حرفه‌ای ممکن است. به گفته وب‌سایت ifragranceofficial:

“The idea of a clone perfume is that you can get a fragrance that is similar to the original for a cheaper price than an expensive niche scent. They also claim that they perform much better than the original.”

«ایده‌ عطرهای شرکتی این است که می‌توانید رایحه‌ای مشابه نسخه‌ اصلی را با قیمتی مقرون‌ به‌صرفه‌تر نسبت به عطرهای نیش گران‌قیمت تهیه کنید. همچنین گفته می‌شود که این عطرها از نظر عملکرد حتی بهتر از نسخه‌ اصلی عمل می‌کنند.»

دسترسی راحت

عطرهای دیزاینری و نیش اورجینال معمولاً به‌دلیل قیمت بالا و کمیاب بودن هدف اصلی بازار عطرهای فیک و کپی بی‌کیفیت قرار می‌گیرند. این موضوع باعث شده است که بسیاری از خریداران نسبت به خرید نسخه‌های اصل تردید داشته باشند و بسیاری از سودجویان از این موقعیت سوء استفاده کنند؛ اما عطرهای شرکتی به‌عنوان یک گزینه معتبر و قانونی همیشه دردسترس‌اند و می‌توان بدون نگرانی از خرید نسخه‌های فیک با نام اصل، آن‌ها را تهیه کرد.

تنوع بالا

عطرهای شرکتی معتبر تا به حال طیف وسیعی از روایح محبوب و پرطرفدار از عطر های خنک و تابستانی مردانه و زنانه گرفته تا عطر سرد زمستانی و معتدل را بازآفرینی کرده‌اند. به‌این‌ترتیب، تقریباق هر سلیقه‌ای می‌تواند گزینه‌ مناسب خود را میان عطرهای شرکتی پیدا کند و آزادی انتخاب زیادی داشته باشد. 

امکان تست پیش‌از خرید نسخه اصلی

بسیاری از علاقه‌مندان به روایح لوکس دوست دارند بدون نگرانی از هزینه‌‌ها عطرهای مختلف را امتحان کنند. درحال‌حاضر تنها عطرهای شرکتی این امکان را برای علاقه‌مندان به بازار عطر فراهم کرده‌اند تا این افراد بدون نگرانی بتوانند رایحه موردنظرشان را استفاده و حتی پیش از خرید نسخه ا‌ورجینال آن را برای مدتی تست کنند تا مطمئن شوند عطری که انتخاب‌ کرده‌اند متناسب با سلیقه و استایلشان است. 

پخش بو و ماندگاری مناسب

یکی از نکات مثبت عطرهای شرکتی این است که بسیاری از آن‌ها با وجود قیمت پایین‌تر پرفورمنس، پخش بو عطر و ماندگاری قابل‌قبولی دارند. البته توجه داشته باشید که تمام عطرهای شرکتی پرفورمنس بالایی ندارند؛ اما بسیاری از برندهای مطرح و نام‌آشنا توانسته‌اند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند و محبوبیت زیادی پیدا کنند. 

تفاوت عطرهای شرکتی با عطرهای دیگر

عطرهای شرکتی یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بازار عطر هستند؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که تفاوت سایر عطرهای بازار با عطر شرکتی چیست و این عطرها چه ویژگی‌هایی دارند که از نسخه‌های نیش، دیزاینری، کپی و دست‌ساز متمایز می‌شوند؟ بیایید تفاوت عطر شرکتی با دیگر عطرها را جز به جز بررسی کنیم.

تفاوت عطرهای شرکتی با عطرهای دیگر

عطرهای شرکتی در برابر عطرهای دیزاینری

عطرهای دیزاینری همان عطرهای برندهای معروف مانند دیور، شنل، ورساچه و غیره هستند که توسط کمپانی‌های بزرگ مد و فشن طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. این عطرها در اکثر موارد روایحی تجاری و همه‌پسند دارند و برای استفاده عمومی و روزانه مناسب‌اند. وجوه تمایز این دو عطر:

  • برند و اصالت: عطرهای دیزاینری مستقیما از سوی کمپانی‌های مطرح تولید می‌شوند؛ اما عطرهای شرکتی توسط برندهای مستقل و کوچک‌تر شبیه به فرمولاسیون نسخه دیزاینری ساخته می‌شوند. قیمت: عطرهای دیزاینری اغلب قیمت بالایی دارند؛ اما عطرهای شرکتی با هزینه‌ای کمتر، تجربه‌ای مشابه با تجربه استفاده از عطرهای دیزاینری را ارائه می‌دهند و می‌توان گفت نسخه اقتصادی عطرهای دیزاینری هستند.
  • پرفورمنس: در بسیاری از موارد عطرهای دیزاینری کیفیتی بسیار بالا، ماندگاری چندساعته و ترکیبات پیچیده‌تر و عمیق‌تری دارند و تنها برخی عطرهای شرکتی از کمپانی‌های بزرگ می‌توانند عملکردی نزدیک به نسخه اصلی داشته باشند.

عطرهای شرکتی در برابر عطرهای کپی

عطرهای کپی همان محصولاتی هستند که به‌‌شکل غیرقانونی و با ظاهری تقریباً شبیه به عطرهای دیزاینری و نیش تولید می‌شوند. این عطرها از ترکیبات ارزان‌ و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و در برخی موارد دارای بسته‌بندی‌هایی مشابه با نسخه اصلی هستند.

وجوه تمایز این دو عطر عبارت است از:

  • مشروعیت قانونی: عطرهای شرکتی به‌ شکل رسمی و با مجوزهای قانونی زیر نظر برندهای معتبر تولید می‌شوند؛ اما عطرهای کپی به‌صورت غیرقانونی و بدون مجوز تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
  • کیفیت: عطرهای شرکتی سعی دارند با فرمولاسیونی نزدیک به عطر اصلی کیفیت خوبی از خود ارائه دهند و این در حالی است که عطرهای کپی اغلب کیفیت بسیار پایین‌تری دارند و عموماً شامل مواد شیمیایی نامرغوب‌اند.
  • ایمنی: عطرهای شرکتی برندهای معتبر تست‌های استاندارد را پشت سر می‌گذارند تا به مرحله عرضه برسند؛ اما عطرهای کپی ممکن است حاوی ترکیبات خطرناک و مضری باشند که به پوست آسیب می‌زند.

عطرهای شرکتی در برابر عطرهای نیش

عطرهای نیش عطرهای خاص، متفاوت و هنری هستند که توسط برندهای تخصصی و بزرگ عطر طراحی می‌شوند. این عطرها فرمولاسیونی یونیک دارند و در بیشتر موارد در تعداد بسیار محدودی عرضه می‌شوند.

عطر شرکتی

وجوه تمایز این دو عطر شما موارد زیر است:

  • نوآوری در رایحه: عطرهای نیش به‌دنبال عرضه رایحه‌هایی کاملاً جدید، خارج از کلیشه‌ها و غیر تجاری هستند؛ اما عطرهای شرکتی با الهام از رایحه‌های شناخته‌شده و محبوب فرموله می‌شوند.
  • قیمت و دسترسی: عطرهای نیش اغلب قیمت بسیار بالایی دارند و دسترسی به آن‌ها دشوار است و این در حالی است که عطرهای شرکتی دردسترس‌ترند و با قیمتی اقتصادی عرضه می‌شوند.
  • ترکیبات: در عطرهای نیش از مواد طبیعی، کمیاب و بعضا نایاب استفاده می‌شود؛ اما عطرهای شرکتی با مواد مصنوعی مشابه نسخه‌های دیزاینری تولید می‌شوند.

عطرهای شرکتی در برابر عطرهای دست‌ساز

عطرهای دست‌ساز از کمیاب‌ترین عطرهای بازار هستند که توسط عطرسازهای مستقل و با ترکیبات خاص و دستچین‌شده طراحی و خلق می‌شوند. این عطرها به‌دلیل استفاده از مواد طبیعی، فرمولاسیون منحصر‌به‌فرد و تولید بسیار محدود اغلب مورد توجه عطربازان حرفه‌ای قرار می‌گیرند و دسترسی به آن‌ها جز از سوی عطار ممکن نیست. وجوه تمایز این دو عطر عبارت است از:

  • فرایند تولید: عطرهای شرکتی به‌شکل انبوه در خط تولید کارخانه‌ها تولید و عرضه می‌شوند، در مقابل، عطرهای دست‌ساز در مقیاسی کوچک و با دقت بیشتر ساخته می‌شوند و عرضه عمومی ندارند.
  • یونیک بودن: عطرهای دست‌ساز رایحه‌هایی منحصربه‌فرد دارند که مشابه آن‌ها در بازار یا به‌هیچ‌وجه پیدا نمی‌شود و یا کمتر رایحه‌ای شبیه به آن دیده می‌شود؛ اما در مقابل، عطرهای شرکتی براساس فرمولاسیون عطرهای پرطرفدار و پرفروش ساخته می‌شوند.
  • قیمت: عطرهای دست‌ساز به‌دلیل فرایند تولید خاصی که دارند گران‌تر از سایر عطرها هستند و این در حالی است که عطرهای شرکتی نسخه مقرون‌به‌صرفه عطرها گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

به‌طورکلی می‌توان گفت عطرهای شرکتی جایگاه خاصی در بازار عطر و ادکلن امروزی دارند و برای کسانی که به‌دنبال تجربه‌ای نزدیک به عطرهای لوکس با قیمتی اقتصادی و مناسب هستند، گزینه‌ای ایدئال محسوب می‌شوند. اگرچه این عطرها در اغلب موارد از نظر کیفیت و فرمولاسیون به پای نسخه‌های دیزاینری یا نیش نمی‌رسند؛ اما در مقایسه با عطرهای کپی یا فیک انتخابی مطمئن‌تر و باکیفیت‌تر برای علاقه‌مندان به صنعت عطر و ادکلن به شمار می‌روند

عطرهای شرکتی برای چه افرادی مناسب هستند؟

حال که دانستید عطر شرکتی چیست، وقت آن رسیده که بدانید این عطرها برای چه کسانی مناسب‌اند و طرفداران اصلی عطرهای شرکتی را چه قشری تشکیل می‌دهند. 

  • افرادی که بودجه محدودی دارند: یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی که طرفدار عطرهای شرکتی هستند، کسانی‌اند که به هر دلیلی نمی‌خواهند هزینه بالایی برای خرید عطرهای نیش یا دیزاینری بپردازند. برندهای لوکس عطرهای خود را عموماً با قیمت‌های بالایی ارائه می‌دهند که خرید آن‌ها برای همه ممکن نیست و در چنین شرایطی عطرهای شرکتی یک گزینه جایگزین ایدئال با کیفیت بسیار مناسب و ارائه تجربه‌ای نزدیک به نسخه اورجینال محسوب می‌شوند.
  • افرادی که تنوع را دوست دارند: برخی از افراد علاقه دارند که در کمدشان عطرهای مختلفی داشته باشند و در هر موقعیتی به تناسب استایل، فصل و … عطر متفاوتی را استفاده کنند. یقیناً خرید چندین عطر دیزاینری، نیش یا دست‌ساز بسیار هزینه‌بر است؛ اما این افراد می‌توانند با خرید عطرهای شرکتی کلکسیونی از روایح مختلف را داشته باشند و بدون نگرانی از قیمت عطرشان هر روز رایحه متفاوتی به خود هدیه دهند.
  • کسانی که به‌دنبال عطر روزمره هستند: افرادی که می‌خواهند برای استفاده روزمره در مدرسه، دانشگاه یا محیط کار عطری باکیفیت؛ اما اقتصادی و خوشبو داشته باشند می‌توانند از عطرهای شرکتی استفاده کنند. این عطرها گزینه‌‌های ایدئالی برای استفاده روزمره هستند؛ چراکه هزینه چندانی ندارند و اگر هم زود تمام شوند، جایگزین کردن آن‌ها با عطرهای شرکتی دیگر راحت‌تر است.
  • افرادی که می‌خواهند یک عطر را قبل‌از خرید نسخه اصلی تست کنند: خرید نسخه‌های اورجینال عطر چالش‌های خودش را دارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند عطرهای اورجینال را اصطلاحاً بلایندبای کنند! زیرا در صورتی‌که رایحه عطر با چیزی که انتظارش را داشتند تطابق نداشته باشد، عملاً ضرر مالی بسیار زیادی می‌کنند. این در حالی است که می‌توان با خرید نسخه شرکتی باکیفیت هر عطری مدتی از آن استفاده کرد و در نهایت تصمیم منطقی‌تری برای خرید نسخه اورجینال گرفت.
  • کسانی که به‌دنبال هدیه اقتصادی هستند: برای کسانی که می‌خواهند به‌عنوان هدیه یک عطر خوب برای عزیزانشان خریداری کنند، عطرهای شرکتی گزینه‌های مناسبی خواهند بود. این عطرها درصورتی‌که از برندهای معتبر خریداری شوند بسته‌بندی، رایحه‌ و پرفورمنسی مشابه با عطرهای اورجینال دارند و می‌توانند هدیه‌ای شیک و مقرون‌به‌صرفه باشند.

سخن پایانی

انتخاب عطرهای شرکتی می‌تواند راهی هوشمندانه برای لذت بردن از رایحه‌های محبوب با هزینه‌ای بسیار کمتر باشد. اکنون که متوجه شده‌اید تفاوت عطرهای دیگر با عطر شرکتی چیست و این نسخه‌ها چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارند، می‌توانید به‌راحتی رایحه‌ای مشابه با نسخه‌های اورجینال را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x