راهنمای خرید محصولات

بررسی انواع لباس خواب زنانه

در این مقاله انواع لباس خواب را بطور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم و ویژگی‌ها و جنس هریک از آنها توضیح داده شده است. لباس خواب زنانه مانند سوتین اسفنجی دارای انواع مختلفی بوده که محبوب‌ترین آنها عبارتند از: ست لباس خواب راحتی، پیراهن خواب، روبدوشامبر،مدل‌های مختلف براساس جنس لباس خواب‌های زنانه، مدل‌های کلاسیک، مدل‌های فانتزی و لباس خواب‌های فصلی که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت. 

لباس خواب به ایجاد حس راحتی و استایلی زیبا کمک خواهد کرد و بر کیفیت خواب و سلامتی شما نیز تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین با توجه به مهم بودن کیفیت خواب، باید به انتخاب لباس مناسب برای آن نیز توجه ویژه داشته باشیم. 

برای فصول مختلف یا موقعیت‌های متفاوت لباس خواب‌های گوناگونی وجود دارد که هر شخص با توجه به شرایط یا سلیقه خود نوعی خاص را انتخاب می‌کند. بطور مثال اکثر افراد یک دست لباس خواب راحت و نخی برای اکثر اوقات خود داشته و مدل‌های خاص و فانتزی را نیز در موقعیت‌های خاص استفاده می‌کنند.

امروزه انواع لباس خواب زنانه را با مدل‌ها و جنس‌های متنوعی می‌توانید پیدا کنید. ما در گروچا با ارائه تنوعی بی‌نظیر و کیفیت بالا، تجربه خریدی ایده‌آل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

به نقل از سایت Usatoday هیچ چیز بهتر از پوشیدن یک جفت پیژامه راحت بعد از یک روز کاری طولانی نیست.

Nothing feels better than slipping into a comfortable pair of pajamas after a long workday. From joggers to long johns to classics, but there’s something for everyone if you know where to look. We’ve tested the best women’s pajamas to find the right choice for you, no matter what your style or fabric preference is.

انواع لباس خواب زنانه 

انواع لباس خواب بطور کلی شامل: ست لباس خواب راحتی، پیراهن خواب زنانه و روبدوشامبر زنانه می‌شوند که هر یک از این موارد در ادامه بطور دقیق بررسی می‌شوند. 

ست لباس خواب راحتی

ست‌های بلوز و شلوار نخی یا تاپ و شلوارک را می‌توان از پرطرفدارترین مد‌ل‌های لباس خواب دانست که راحتی زیادی به همراه دارند. در تولید این ست‌ها از پارچه‌های تنفس پذیر و لطیف مانند نخ پنبه استفاده می‌شود تا هوا روی پوست در جریان باشد و از تعریق جلوگیری شود.

بلوز و شلوارهای نخی برای فصول معتدل یا گرم ایده‌آل بوده و طراحی آزاد و راحتی دارند. تاپ شلوارک‌ها نیز با وجود سبکی و راحتی زیاد، برای افرادی که به دنبال لباسی خنک و سبک برای خواب هستند مناسب هستند. بطور کلی پیشنهاد می‌شود هر شخص یک دست لباس خواب باکیفیت برای حفظ سلامتی پوست و آرامش خواب شب داشته باشد.

جنس پارچهتوضیحات
پنبه و نخیبرای استفاده روزمره مناسب بوده و از الیاف طبیعی و نرم تولید شده است.
ساتن و ابریشمشیک و لوکس بوده و از الیاف مصنوعی براق تولید شده است.
مخملنرم و گرم بوده و در فصول سرد مناسب است.
تور و دانتلظریف و جذاب بوده و برای موقعیت های خاص مناسب است.
خرید ست لباس خواب راحتی

پیراهن خواب زنانه

پیراهن‌های خواب زنانه یکی دیگر از انواع لباس خواب هستند که طراحی زیبا و راحتی دارند. این پیراهن‌ها با پارچه‌های خنک و نرم مانند نخ، پنبه، ویسکوز یا حتی ساتن و تور به تولید می‌رسند.

 پیراهن‌های نخی و نرم برای استفاده در هنگام استراحت شبانه مناسب است و انواع مدل‌های ساتن، توری و دارای تزئینات را برای موقعیت‌های خاص می‌توانید بکار ببرید. طول این پیراهن‌ها متفاوت بوده و می‌تواند بلند یا کوتاه باشد. پیراهن‌ خواب، یک لباس کاملا راحت و در عین حال زیبا برای خواب شبانه محسوب می‌شود.

مدلتوضیحات
کلاسیکساده و راحت بوده و برای استفاده روزمره مناسب است.
فانتزیجسورانه و مدرن بوده و دارای جزئیات زیبا و ظریف است.
فصلیبر اساس فصل طراحی شده و از جنس پارچه مناسب فصل استفاده شده است.
معرفی انواع پیراهن خواب زنانه

روبدوشامبر زنانه

یکی از انواع لباس خواب روبدوشامبر بوده که ظاهری لوکس و جذاب داشته و برخی از آنها با ست شورتک و تاپ یا چشم‌بند عرضه می‌شوند. این نوع لباس خواب زنانه معمولا پارچه‌های لطیف مانند ساتن و ابریشم دوخته می‌شود. روبدوشامبرها طراحی آزادی دارند و در قسمت کمر با یک کمربند نمایی زیبا به بدن می‌دهند.

روبدوشامبر زنانه در طرح ها و مدل های مختلف

جنس لباس خواب‌های زنانه

همانطور که گفته شد لباس‌ خواب به عنوان یک آیتم مهم برای ایجاد راحتی در استراحت شبانه محسوب می‌شود. جنس لباس خواب نیز تاثیر زیادی روی راحتی و زیبایی آن دارد. در این قسمت به بررسی جنس انواع لباس خواب زنانه می‌پردازیم که شامل: ساتن و ابریشمی، تور و دانتل و مخمل می‌شود. 

لباس خواب ساتن و ابریشمی

در بررسی انواع لباس خواب به نوع ساتن و ابریشمی می‌رسیم که جزو شیک‌ترین لباس‌های خواب به حساب می‌آیند. لباس خواب ساتن دارای ظاهری براق و لطیف بوده و تنفس پذیر است. 

لباس خواب ابریشمی نیز از الیاف ابریشم تولید شده و پوست را درخشان می‌کند.  لباس خواب‌های ابریشمی هوا را از خود عبور داده و کاملا ضد حساسیت و نرم هستند. 

لباس خواب ساتن و ابریشمی در فروشگاه گروچا

لباس خواب دانتل و تور

در برخی از لباس خواب‌های شیک برای جذابیت بیشتر از دانتل استفاده می‌شود تا ظاهری لوکس پیدا کرده و برای موقعیت‌های خاص کاربرد داشته باشند. برخی از این مدل لباس‌ها دارای جزئیات تزئینی دیگری مانند گلدوزی نیز هستند.

لباس خواب توری نیز یک پوشش فریبنده و شیک بوده که بدن‌نما و کاملا خنک است؛ بنابراین برای فصول گرم انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود. 

لباس خواب مخمل زنانه

لباس خواب مخمل را می‌توان یکی از انواع لباس خواب با ظاهری شیک دانست. لمس یک لباس مخملی حسی خوب به افراد خواهد داد و فردی که این نوع پوشش را بر تن دارد حس راحتی داشته و ظاهری چشمگیر پیدا می‌کند. این لباس‌ها گاهی دارای جزئیات تزئینی ظریفی نیز هستند.

لباس خواب مخمل زنانه

مدل‌های محبوب لباس خواب

مدل‌های محبوب انواع لباس خواب شامل طرح‌های کلاسیک، مد روز و مدل‌های فصلی می‌شوند که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد. 

مدل‌های کلاسیک

مدل‌های لباس خواب با طراحی کلاسیک اغلب ساده و جذاب هستند. این نوع لباس‌های خواب زنانه برای استفاده روزمره مناسب بوده و به عنوان پوششی راحت شناخته می‌شوند. رنگ آنها معمولا ملایم بوده و طرح‌های چاپ‌دار و گلدار یا  ساده دارند.

مدل‌های فانتزی

لباس خواب‌هایی با سبک فانتزی یکی از محبوب‌ترین انواع لباس خواب هستند. در این نوع لباس‌ها، مدل‌های جسورانه‌تری را می‌بینیم که رنگ‌های متنوعی را نیز پوشش می‌دهند. این لباس‌ها که با توجه به مد روز دنیا طراحی شده‌اند در بین خانم‌های جوان بسیار محبوبند. 

معمولا جزئیاتی زیبا و ظریف مانند تور، کمربند، جیب و غیره در لباس‌ خواب‌های مد روز بکار می‌رود که ظاهری مدرن و جذاب به آنها می‌دهد. 

لباس خواب‌های فصلی

همانطور که در هر فصل پوششی خاص برای بیرون از خانه لازم داریم، جنس لباس خواب نیز بر اساس فصل تغییر می‌کند. بطور مثال لباس‌های ترکیب پنبه و پلی استر کاملا گرم و راحت هستند و برای فصول سرد مناسبند. در این نوع لباس خواب‌ها طرح‌های برف، ستاره و کریسمسی را می‌توان دید.

در مقابل لباس خواب‌های خنک و تنفس پذیر مانند پنبه، لینن، تور و ساتن را می‌توانید در فصول گرم سال استفاده کنید. رنگ‌های تابستانی و طرح‌های گل و میوه نیز عموما در این لباس‌ها دیده می‌شود.

معرفی انواع لباس خواب‌های فصلی

انتخاب درست لباس خواب

با بررسی انواع لباس خواب می‌توان انتخاب درستی داشت. شما باید با توجه به فصل، سلیقه شخصی، کیفیت پارچه و برند، راحت بودن و اندازه لباس، محصول مدنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

راحت بودن

نام لباس خواب، خود به خود راحتی را در ذهن ما تداعی می‌کند؛ بنابراین اولین گزینه‌ای که باید به آن توجه کنید راحتی لباس است. لباس‌های مخصوص خواب باید آزاد و راحت بوده تا هنگام حرکت و جابجایی در شب شما را اذیت نکنند.

 یک لباس با جنسی نرم و لطیف که جزئیات اضافی نداشته باشد و بیش از اندازه آزاد یا جذب نباشد می‌تواند بهترین گزینه برای ایجاد راحتی باشد. 

جنس پارچه

انواع لباس خواب در جنس‌های متنوعی به تولید می‌رسند که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. لباس‌های نرم و راحت مانند پنبه و نخی برای استفاده روزمره مناسب بوده و لباس‌های توری، دانتل، ساتن و غیره برای ایجاد ظاهری فریبنده و شیک طراحی شده‌اند، البته اکثر این جنس‌ها نیز راحتی را به همراه دارند.

 لباس‌ خواب‌ مخمل نیز در هوای سرد می‌تواند یار همیشگی شما باشد. هریک از این پارچه‌ها برای موقعیت‌های متفاوتی مناسب بوده و شما باید بر اساس نیاز خود، جنسی خاص را انتخاب کنید.

 این نکته را نیز فراموش نکنید که برندهای معتبر معمولا از باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین پارچه‌ها استفاده می‌کنند. گروچا نیز با فراهم آوردن محصولات این برندها همواره رضایت بالایی از مشتریان دریافت کرده است. 

معیار های انتخاب درست لباس خواب زنانه

اندازه لباس خواب

قبل از خرید انواع لباس خواب زنانه باید به اندازه آنها توجه ویژه داشته باشید. زیرا لباس‌های گشاد، هنگام خواب به دور بدن شما پیچیده شده و شما را اذیت می‌کنند. لباس تنگ نیز تنفس شما را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین لباس‌هایی که امکان حرکت آزادانه را به شما می‌دهند، انتخابی مناسب هستند.

 برای انتخاب دقیق اندازه مناسب لباس خواب به روش زیر عمل کنید: 

  • ابتدا دور باسن و سینه را از قسمت برجسته آنها اندازه بگیرید.
  • سپس دور کمر را از باریک‌ترین بخش آن یعنی بالای ناف اندازه‌گیری کنید.
  • تمام محصولات گروچا دارای راهنمای سایز بوده و پس از اندازه‌گیری در هنگام خرید می‌توانید به راهنمای سایز آن محصول مراجعه کنید. 
  • بطور کلی افراد بین 4 الی 8 سانتی‌متر به اندازه‌های خود اضافه می‌کنند تا لباس از آزادای کافی برخوردار باشد. 
سایزتوضیحات
مناسبلباس خواب نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد تا آزادی عمل داشته باشید.
اندازه گیریدور سینه، باسن و کمر را اندازه بگیرید و سپس به جدول اندازه مراجعه کنید.
اضافه کردن سایزبین 4 تا 8 سانتی متر به اندازه های خود اضافه کنید تا لباس راحت تر باشد.

مراقبت و نگهداری از لباس خواب زنانه

مراقبت و نگهداری از انواع لباس خواب به عمر مفید آنها می‌افزاید و زیبایی لباس را حفظ می‌کند. با دقت به موارد زیر می‌توانید دوام و کیفیت لباس خواب‌ زنانه را افزایش دهید. 

نحوه شستشو

  • دقت به برچسب لباس: معمولا روی برچسب‌ مراقبت از لباس، دمای مناسب برای شستشو نوشته شده است؛ به همین دلیل، این قسمت را حتما بررسی کنید. 
  • شستشوی دستی یا ماشینی: برخی از لباس خواب‌ها را فقط باید با دست شست اما برای اکثر آنها از ماشین لباسشویی می‌توان استفاده کرد. 
  • جدا کردن رنگ‌ها: هنگام قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، لباس‌هایی که امکان رنگ‌دهی دارند را جدا کنید. 
مراقبت و نگهداری از لباس خواب زنانه

شستشوی انواع لباس خواب به شرح زیر است:

  1. شستشوی لباس خواب نخی: بهترین روش شستن این نوع لباس‌ها بصورت دستی بوده اما می‌توانید از ماشین لباسشویی نیز برای شستشوی این لباس‌ها استفاده کنید. تنظیمات ماشین لباسشویی را روی لباس‌های ظریف، دمای 30 درجه و آب سرد بگذارید. برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها می‌توانید مایع نرم کننده به کار ببرید و در نهایت در هوای آزاد آنها را پهن کنید تا خشک شوند. 
  2. شستن لباس خواب ساتن و ابریشم: این نوع لباس خواب‌ها را بهتر است 3 تا 5 دقیق در آب گرم بخیسانید و سپس با دست و یک شوینده ملایم آنها را بشویید. فشار دادن زیاد این لباس‌ها موجب از بین رفتن شکل آنها خواهد شد. همچنین باید بدانید که قرار دادن لباس‌های ساتن ابریشم در خشک کن به آنها آسیب می‌رساند. 
  3. شستشوی لباس‌های مخمل: لباس خواب مخمل با آب سرد و شوینده ملایم توسط ماشین لباسشویی به راحتی شسته می‌شود.
  4. شستشوی لباس خواب توری: از آنجایی که لباس خواب‌های توری بسیار ظریف است بهتر است با آب سرد و بصورت دستی شسته شود. مقدار مساوی از آب و صابون را روی لباس ریخته به آرامی شستشو داده و در هوای آزاد خشک کنید.  

نکات نگهداری

  • نگهداری در فضای خشک و بدون نور: انواع لباس خواب را در محیطی خشک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا آسیبی به بافت آنها نرسد. 
  • گنجایش مناسب: فضای کافی برای لباس‌ها بگذارید تا فرم آنها حفظ شود.
  • جدا کردن از لباس‌های دیگر: به دلیل ظریف بودن لباس خواب آنها را از لباس‌های دیگر جدا کرده و ترجیحا در محفظه‌های مخصوص نگهداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله انواع لباس خواب و تمامی نکات مربوط به آنها به دقت مورد بررسی قرار گرفت. انواع این لباس‌ها عبارتند از: ست‌های لباس خواب راحتی، پیراهن خواب زنانه و روبدوشامبر که هر یک از آنها بر اساس سلیقه و نیاز هر فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

شیک‌ترین لباس خواب‌های زنانه که شامل لباس‌های ساتن و ابریشم، دانتل و تور و مخمل می‌شوند نیز برای ایجاد ظاهری فریبنده و جذاب به شما کمک می‌کنند. مدل‌های محبوب لباس خواب زنانه نیز علاوه بر زیبایی، راحتی را به همراه دارند. 

همانطور که گفته شد برای انتخاب درست لباس خواب باید به راحتی، جنس پارچه و اندازه آن دقت کرده و به نحوه شستشو و نگهداری آنها نیز باید توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا برخی از آنها فقط باید بصورت دستی شسته شوند. 

گروچا با عرضه برندهای برتر و لباس‌ خواب‌های زنانه باکیفیت، برای جلب رضایت مشتریان خود همواره تلاش می‌کند. شما می‌توانید تنوعی بی‌نظیر از انواع لباس‌های خواب زنانه را با کیفیتی بالا در سایت گروچا پیدا کنید. 

انواع لباس خواب و تمامی نکات

سوالات متداول درباره لباس خواب

  1. بهترین پارچه برای انواع لباس خواب چیست؟ ساتن ابریشم، زیرا علاوه بر تنفس پذیر بودن و لطافت، از دوام بالایی برخوردار بوده و برای پوست‌های حساس نیز مناسب است. 
  2. چگونه اندازه مناسب را برای لباس خواب تعیین کنیم؟ ابتدا دور سینه و باسن را از قسمت برجستگی آنها اندازه زده سپس دور کمر را از بالای ناف اندازه بگیرید و در نهایت به جدول اندازه‌گیری مراجعه کنید. 
  3. آیا لباس خواب را می‌توان بیرون از اتاق خواب نیز استفاده کرد؟ بله بسیاری از مدل‌ها مانند ست‌های راحتی و روبدوشامبرها را می‌توان بیرون از اتاق خواب نیز استفاده کرد. 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x