راهنمای خرید محصولات

راهنمای خرید سوتین ورزشی زنانه

یکی از مواردی که خانم‌ها هنگام ورزش باید به آن توجه ویژه داشته باشند، استفاده از سوتین ورزشی زنانه است. سوتین‌های ورزشی از جابجایی و پرش سینه‌ها هنگام ورزش جلوگیری کرده و از آسیب به بافت سینه جلوگیری میکنند.

انواع سوتین ورزشی شامل: فشرده، نیم‌تنه، کراپ ورزشی، کپسول‌دار، کپسول‌دار فشرده می‌شوند و در زمان خرید این محصولات باید به نکاتی مانند: پشتیبانی کافی، تنفس پذیری پارچه، طراحی مناسب، راحتی و اندازه آنها توجه کنید.

بر اساس تحقیقات علمی سینه خانم‌ها هنگام ورزش حدودا 14 سانتی‌متر به طرفین پرتاب شده و با توجه به اینکه این قسمت، عضله حمایت کننده ندارد، نپوشیدن سوتین ورزشی موجب کشیده شدن رباط‌های سینه و افتادگی آنها خواهد شد. 

همانطور که انواع لباس خواب برای داشتن خوابی راحت به ما کمک می‌کنند، انواع سوتین‌های ورزشی نیز برای یک ورزش درست و بدون آسیب کاربرد دارند.

شما برای خرید سوتین ورزشی باید به موارد مهمی دقت کنید که هر یک از آنها را در این مقاله شرح خواهیم داد. گروچا با ارائه انواع سوتین ورزشی در تنوع و کیفیت بالا، برای رضایت مشتریان خود تلاش می‌کند.

بصورت خلاصه کاربرد انواع سوتین ورزشی در این بخش آمده در ادامه به توضیح کامل آن پرداخته ایم:

نوع سوتین ورزشیتوضیحاتمناسب برای فعالیت ها
سوتین فشرده کنندهاز پارچه و بند برای نگه داشتن سینه ها در جای خود استفاده می کندفعالیت های با شدت کم تا متوسط ​​
سوتین کپسولیپشتیبانی بیشتری نسبت به سوتین های فشرده کننده ارائه می دهد. کاپ هایی برای محصور کردن سینه ها داردفعالیت های با شدت بالا
سوتین کپسولی قالب بندی شدهویژگی های سوتین های فشرده کننده و کپسولی را ترکیب می کند. حمایتی ترین نوعفعالیت های با شدت بالا
تاپ کوتاهپشتیبانی کم تا متوسط ​​را ارائه می دهد. ممکن است برای لباس روزمره یا فعالیت های با شدت کم مناسب باشدفعالیت های با شدت کم
سوتین ورزشیاصطلاح کلی برای سوتین های طراحی شده برای فعالیت های ورزشیبسته به نوع خاص متفاوت است

به گفته سایت 4Fstore می دوی؟ آیا در باشگاه ورزش می کنید؟ آیا شما یوگا انجام می دهید؟ هر رشته ای که انتخاب کنید، یک سوتین ورزشی راحت ضروری است!

Do you run? Do you work out at the gym? Do you do yoga? Whatever discipline you choose, a comfortable sports bra is essential! Here are the tips on choosing a suitable sports bra for your activities to ensure comfort and optimum support for your bust.

انواع سوتین‌های ورزشی زنانه

سوتین ورزشی زنانه انواع مختلفی دارد که هریک از آنها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. تمامی این سوتین‌ها در زمان فعالیت‌های ورزشی سینه‌ها را حمایت می‌کنند. در ادامه به بررسی مدل‌های سینه‌بند ورزشی می‌پردازیم.

سوتین فشرده

سوتین‌های ورزشی فشرده به واسطه پارچه و بندهای سوتین، سینه‌ها را محکم در جای خود نگه می‌دارند. این نوع از سینه‌ بندها، کاپ و فنر نداشته و برای ورزش‌هایی با شدت فعالیت کم تا متوسط مناسبند. سوتین فشرده را می‌توان رایج‌ترین نوع سینه‌بند ورزشی دانست.

سوتین‌های ورزشی فشرده به واسطه پارچه و بندهای سوتین

سوتین نیم‌تنه

نیم‌تنه‌های ورزشی در دسته لباس‌های ورزشی جای دارند، اما به عنوان سوتین ورزشی زنانه نیز استفاده می‌شوند. این نوع پوشش برای روزمره و ورزش‌های کم تحرک کاربرد داشته و کاملا راحت و نرم هستند.

 این نوع سوتین نیم‌تنه ورزشی با سفت و ثابت نگه داشتن سینه‌ها، تحرک این قسمت را به حداقل می‌رساند. هنگام خرید نیم‌تنه ورزشی، محصولی از یک برند معتبر و با کیفیت بالا انتخاب کنید تا به مرور زمان شل نشود.

نیم‌تنه‌های ورزشی در دسته لباس‌های ورزشی

کراپ ورزشی

کراپ‌های ورزشی که با نام کراپ تاپ نیز شناخته می‌شوند، یکی دیگر از انواع سوتین ورزشی دخترانه هستند. کراپ تاپ‌ها معمولا قد بلندتری نسبت به نیم‌تنه‌ها دارند. این نوع کراپ‌ها، حمایت متوسطی داشته  و برای فعالیت‌هایی با شدت کم، مناسبند. بطور کلی کراپ تاپ‌ها دارای ظاهری فانتزی و جذاب هستند.

کراپ‌های ورزشی که با نام کراپ تاپ نیز شناخته می‌شوند

سوتین ورزشی کپسول دار

سوتین ورزشی زنانه از نوع کپسول‌دار برای خانم‌هایی با سینه‌هایی بزرگ، ایده‌آل بوده و حرکت‌ سینه‌ها را در ورزش به حداقل می‌رساند.  شما با این نوع سوتین می‌توانید انواع فعالیت‌های ورزشی سنگین را بدون آسیب به سینه‌ها انجام دهید. 

این مدل از سوتین‌ها دارای کاپ‌های سفت بوده و از تحرک سینه‌ها در هنگام ورزش جلوگیری می‌کنند؛ تا از این طریق آسیبی به بافت سینه نرسد. کیفیت مواد اولیه سوتین‌های ورزشی کپسول دار در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سوتین ورزشی زنانه از نوع کپسول‌دار برای خانم‌هایی با سینه‌هایی بزرگ

سوتین کپسول‌دار فشرده

با ترکیب دو نوع سوتین کپسول دار و فشرده، سوتین کپسول‌دار فشرده ساخته می‌شود که از بالاترین سطح پشتیبانی برخوردار بوده و برای ورزش‌های سنگین کاملا مناسب است. در برخی از مدل‌های این نوع سوتین از فنر استفاده شده تا حمایت بیشتری از سینه‌ها به عمل آید.

خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ نیز با خیال راحت می‌توانند از این نوع سینه‌بند در هنگام ورزش استفاده کنند. سوتین کپسول‌دار فشرده با یک ساختار محکم، در شدیدترین ورزش‌ها از سینه‌ها محافظت خواهد کرد.

سوتین ورزشی مناسب خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ

نکات مهم برای خرید سوتین ورزشی 

در خرید سوتین ورزشی زنانه باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید تا بهترین محصول را با توجه به نیاز و بدن خود تهیه کنید.

حمایت و پشتیبانی از سینه‌ها

به این نکته که سوتین تا چه میزان از سینه‌ها حمایت می‌کند دقت ویژه داشته باشید. برای ورزش‌های سنگین و پشتیبانی از سینه‌های بزرگ، بهتر است سوتین‌های کپسولی را انتخاب کنید. اما برای سایزهای کوچک، نوع فشرده نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. 

نوع فعالیت

شدت و نوع فعالیتی که انجام می‌دهید برای خرید سوتین ورزشی بسیار مهم است. برخی از ورزش‌ها مانند پیاده روی، تحرک کمتری در سینه‌ها ایجاد کرده و یک سوتین ورزشی معمولی نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. اما برای برخی از فعالیت‌های شدید نیاز به سوتین کپسول‌دار خواهید داشت. 

تنفس‌پذیر بودن و راحتی

یک سوتین ورزشی ایده‎آل باید دارای پارچه‌‌ای تنفس‌پذیر بوده تا هوا را از خود عبور داده و به پوست اجازه تنفس بدهد. این موضوع در سلامتی و زیبایی پوست نقش مهمی دارد. همچنین سینه‌بند ورزشی باید راحت باشد تا هنگام فعالیت، با فشار بیش از حد به سینه‌ها فرد را اذیت نکند. 

کیفیت بالای مواد و دوخت

سوتین‌های ورزشی با مواد باکیفیت و ضد رطوبت، از تعریق بیش‌ از حد جلوگیری کرده و آسیبی به پوست نمی‌زنند. نوع دوخت و برش پارچه نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تن‌خور زیبا و راحت ایجاد می‌کند. 

اندازه سوتین

برای اینکه بهترین بهره را از سوتین ورزشی ببرید باید سایز دقیق خود را انتخاب کنید تا از حرکت سینه‌ها یا فشار بیش از حد جلوگیری کند. تمامی محصولات گروچا دارای راهنمای سایز هستند.

نوع بندها و نحوه بستن سوتین

برخی ازسینه‌بندهای ورزشی، کشی بوده برخی نیز دارای زیپ یا چفت هستند؛ که شما می‌توانید این مورد را نیز بر اساس راحتی خود انتخاب کنید. سوتین‌های ورزشی متنوعی با بندهای مختلف و ضخامت متفاوت در این سایت وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد.

نوع بندها و نحوه بستن سوتین

فواید استفاده از سوتین ورزشی

سوتین‌ ورزشی زنانه دارای فواید زیادی است که مهم‌ترین آنها عبارتند از: 

تنظیم کردن گردش خون و جذب تعریق

 سوتین‌های عادی به علت ساختار ضعیف و نازک بودن، هنگام ورزش فشار زیادی به سینه وارد کرده و گردش خون را مختل می‌کنند.

 اما سوتین ورزشی مشکلی در گردش خون ایجاد نمی‌کند و به دلیل داشتن پارچه ضد رطوبت و تنفس پذیر، عرق بدن را به خود جذب کرده و جریان هوا را از خود عبور می‌دهد. در نتیجه پوست نیز با وجود چرخش هوا در سوتین، دچار مشکل نخواهد شد. 

جلوگیری از افتادگی سینه‌ها

طی تحقیقاتی که به وسیله دانشگاه پورتسموث(Portsmouth)  به انجام رسیده، سوتین‌های معمولی هنگام ورزش، حرکت زیادی داشته و در نتیجه به مرور دچار افتادگی می‌شوند؛ بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این حالت استفاده از سوتین‌های ورزشی مناسب و با کیفیت است.

کاهش درد سینه هنگام فعالیت‌های ورزشی

در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، ممکن است رباط‌های عضلانی سینه یکباره کشیده شوند، که این امر به دلیل حالت انقباض یا گرم نکردن قبل از ورزش اتفاق می‌افتد. در چنین مواقعی اگر سوتین ورزشی داشته باشید مانع از کشیده شدن یکباره سینه‌ها شده و آنها را در جای خود ثابت نگه می‌دارد.

جلوگیری از حرکت سینه‌ها

مهم‌ترین ویژگی سوتین ورزشی زنانه جلوگیری از حرکت سینه‌ها در حین ورزش بوده که از این طریق محافظتی کامل ایجاد می‌کند. استفاده از بندها و نوارهای پهن در این نوع سینه‌بندها، موجب پشتیبانی کامل از وزن سینه‌ها شده است. 

بهترین انتخاب برای دوران پس از جراحی سینه

پزشکان پس از جراحی‌های کوچک یا بزرگ کردن سینه و بعد از اتمام دوران نقاهت به این افراد استفاده از سوتین‌های ورزشی را توصیه می‌کنند.

ایجاد یک استایل شیک  

سوتین‌های مخصوص ورزش دارای تنوع بالا و زیبایی خاصی هستند؛ طوری ‌که سلبریتی‌ها از این سوتین‌ها در پوشش روزانه خود نیز استفاده می‌کنند. با پوشیدن این نوع سوتین‌ها علاوه بر زیبایی، اعتماد بنفس و توانایی بیشتری نیز برای انجام حرکات ورزشی سخت و پرشی خواهید داشت. 

سوتین‌های مخصوص ورزش دارای تنوع بالا

شستشو و نگهداری سوتین ورزشی

شستشو صحیح و نحوه نگهداری از سوتین ورزشی زنانه باعث افزایش طول عمر و حفظ فرم آن خواهد شد. 

نحوه شستشو

انواع سوتین‌ها و نیم‌تنه‌های ورزشی را باید بصورت دستی و با آب ولرم و مواد شوینده ملایم شستشو دهید. از نرم کننده‌ها استفاده نکنید زیرا ممکن است به بافت این نوع سینه‌بند‌ها آسیب بزنند.

 از چنگ زدن بیش از حد به سوتین خودداری کرده و آن را با لباس‌های دیگر نشویید. اگر کاپ‌ها قابلیت جداسازی دارند، آنها را جدا کرده و با دست به شکل جداگانه بشویید. اگر در باشگاه لکه‌ای روی این سوتین‌ها افتاد بهتر است همان لحظه برای از بین بردن آن اقدام کنید.

خشک کردن

بهترین روش خشک کردن، استفاده از هوای آزاد است. سوتین‌ها و نیم‌تنه‌های ورزشی را برای خشک شدن آویزان نکنید تا فرم آنها حفظ شود. باید آنها را به شکلی صاف، طوری که فرم آن تغییر پیدا نکند روی رخت پهن کن، بگذارید.

 از خشک کردن به وسیله بخاری، سشوار و اتو خودداری کرده و درصورت ثابت بودن کاپ‌ها می‌توانید از یک حوله برای خشک شدن سریع این بخش کمک بگیرید. 

بهترین روش خشک کردن سوتین ورزشی

نگهداری

نحوه نگهداری سوتین‌های ورزشی در افزایش عمر آنها نیز تاثیرگذار است. از یک کشو یا باکس مخصوص لباس زیر استفاده کرده و سوتین‌های ورزشی خود را در آن بصورت مجزا قرار دهید. فضای کافی برای این نوع سوتین‌ها قرار دهید تا به مرور زمان دِفرمه نشوند. 

به حالت قرار دادن بندها و فرم کاپ‌ها دقت کرده و از آویزان کردن سوتین ورزشی خودداری کنید. سوتین و نیم‌تنه خود را در ساک ورزشی، کنار کفش‌ها قرار ندهید. 

نحوه نگهداری سوتین‌های ورزشی

سوتین ورزشی را از کجا بخریم؟

شما در سایت گروچا علاوه بر کیفیت بالا، تنوع زیادی را نیز در بخش سوتین ورزشی زنانه شاهد هستید؛ این امر به شما کمک میکند تا در بین برندهای معتبر و باکیفیت بتوانید متنوع‌ترین محصولات را پیدا کنید. 

قیمت‌های ارائه شده در این سایت نیز رقابتی بوده و بسیاری از محصولات در دوره‌های مختلف شامل تخفیفات خوبی نیز می‌شوند. تمامی سفارشات در مدت زمان کوتاهی با بسته‌بندی مناسب به دست خریداران خواهد رسید.

سوتین ورزشی را از کجا بخریم

کلام آخر

در این مقاله با انواع سوتین ورزشی زنانه آشنا شدید؛ که شامل: سوتین‌های فشرده، نیم‌تنه، کراپ ورزشی، کپسول‌دار و کپسول‌دار فشرده می‌شوند. سوتین‌‌های ورزشی از پرش و جابجایی و در نهایت آسیب به سینه‌ها جلوگیری کرده و محافظتی همه جانبه ایجاد می‌کنند. 

برای خرید سوتین‌های ورزشی زنانه باید به نکاتی مانند: حمایت و پشتیبانی از سینه‌ها، نوع فعالیت، تنفس پذیر بودن و راحتی، کیفیت بالای مواد و دوخت، اندازه سوتین و نوع بندها و نحوه بستن سوتین دقت کنید. 

این سینه‌بندها مزایایی چون: جلوگیری از حرکت سینه، تنظیم گردش خون و جذب تعریق، جلوگیری از درد و افتادگی سینه‌ها، ایجاد استایلی شیک به همراه دارند و بهترین گزینه برای دوران پس از جراحی سینه محسوب می‌شوند.

برای شستشوی این محصولات بهتر است بصورت دستی و با استفاده از مواد شوینده ملایم آنها را شستشو داده و سپس به شکل درستی روی رخت آویز، در هوای آزاد پهن کنید. شما می‌توانید تمامی این سوتین‌ها را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب از گروچا تهیه کنید. 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم سایز مناسب سوتین ورزشی را انتخاب کنم؟

سوتین ورزشی را می‌توانید بر طبق سایز سوتین معمولی خود انتخاب کرده و با مراجعه به راهنمای سایز هر محصول که در سایت گروچا قرار داده شده، از درستی انتخاب خود مطمئن شوید.

آیا می‌توان سوتین ورزشی را برای فعالیت‌های غیرورزشی نیز استفاده کرد؟

بله، امروزه بسیاری از افراد مشهور، از این سوتین‌ها برای زیباتر شدن استایل روزمره خود استفاده می‌کنند. کراپ‌تاپ‌ها و نیم‌تنه‌ها گزینه‌های مناسبی برای استفاده روزمره هستند.

آیا برای ورزش‌های سنگین و با شدت زیاد مانند دویدن باید از سوتین‌های خاصی استفاده کرد؟

بله، برای این ورزش‌ها باید از سوتین‌های کپسول‌دار یا کپسول‌دار فشرده کمک گرفت تا بافت سینه بطور کامل محافظت شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x