راهنمای خرید محصولات

انواع کاپ قاعدگی را بشناسید

کاپ قاعدگی که با نام فنجان قاعدگی نیز شناخته می‌شود، یک وسیله قیف مانند از جنس پلاستیک یا سیلیکون است که به‌منظور نگهداری خون پریودی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاپ قاعدگی برخلاف نوار بهداشتی و تامپون که خون را به جذب می‌کنند، خون را در خود نگه می‌دارد تا در وقت مناسب تخلیه شود. در مقاله بهترین مارک کاپ قاعدگی در مورد مارکهای مطرح صحبت کردیم و حالا میخواهیم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

این محصول بسته به میزان خونریزی فرد، به مدت 6 تا 12 ساعت در واژن قرار می‌گیرد. کاپ های قاعدگی بسیار متنوع هستند که توسط مارک های مختلف در سایزها، رنگ‌ها و جنس‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به‌علاوه این محصولات از نظر اَشکال و نرم یا سخت بودن نیز با یکدیگر متفاوت هستند. شکل های کاپ قاعدگی شامل بِل شکل، توپی شکل و ارگونومیک شکل است که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. 

از معروف ترین و پرفروش ترین انواع کاپ قاعدگی می‌توان لیوافارما، لونت، آندیا، ملونا، حورا و لاویا را نام برد. هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی با انواع کاپ قاعدگی و معرفی چند مدل کاپ قاعدگی خارجی ضد حساسیت است؛ پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال محصولی مناسب می‌گردید تا این دوران را بدون دردسر سپری کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.  در این جدول به مدل های انواع کاپ قاعدگی به صورت خلاصه اشاره کرده ایم که در ادامه به توضیحات کامل آنها پرداخته ایم:

برندمنشأجنساندازه‌هاویژگی‌های خاص
لونتفنلاندسیلیکون درجه پزشکی1 (خونریزی معمولی/متوسط، بدون زایمان یا سزارین)دارای تأییدیه FDA، خون را جمع‌آوری می‌کند به جای اینکه آن را جذب کند، تا 12 ساعت قابل استفاده است
ملوناآلمانسیلیکون و پلیمرهای درجه پزشکییک اندازه (مناسب اکثر افراد)ضد باکتری و ضد قارچ، دارای تأییدیه FDA، تا 10 سال قابل استفاده است
کاناککانادا (طراحی شده)، چین (ساخته شده)سیلیکون پزشکیکوچک و بزرگهمراه با کیسه پارچه‌ای، برس و دستورالعمل، بدون BPA
لاویاآلمانسیلیکون درجه پزشکیکوچک و بزرگطراحی ضد نشت، دارای تأییدیه FDA، مناسب برای انواع فعالیت‌های بدنی
لیوافارماایرانسیلیکون پزشکی1 (کوچک) و 2 (بزرگ)انعطاف‌پذیر برای ورود آسان، قدرت جذب بالا، همراه با یک فنجان استریل کننده
آندیاایرانسیلیکون درجه پزشکی با تأییدیه FAD1 (کوچک) و 2 (متوسط)ضد حساسیت، مناسب برای افراد دارای پوست حساس
حوراایرانسیلیکون درجه پزشکییک اندازهگواهینامه‌های مختلف از جمله ISO 13485 و ISO 10993

 کاپ قاعدگی لونت

یکی از بهترین برندهای کاپ قاعدگی خارجی، لونت است. این وسیله سیلیکونی با گرند بالای پزشکی، بهترین جایگزین برای تامپون و نوار بهداشتی به‌حساب می‌آید. کاپ لونت محصول کشور فنلاند است که تاییدیه های جهانی (FDA امریکا و TGA استرالیا) و مجوز وزارت بهداشت ایران را دارد.

این کاپ خارجی یک محصول منحصربه‌فرد است، زیرا به‌جای جذب خون، آن را در خود نگه داشته و بعد از تخلیه مجدد قابل استفاده خواهد بود. کاپ لونت می‌تواند به مدت 12 ساعت خون پریودی را در خود نگه دارد (البته این امر به میزان خونریزی فرد نیز بستگی دارد). 

 با قرار دادن این کاپ به‌صورت صحیح در واژن، می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های روزانه خود مانند ورزش، خواب، استحمام و… را انجام دهید. کاپ قاعدگی لونت از دو سایز برخوردار است که سایز یک آن برای خونریزی های نرمال و متوسط و بانوانی که زایمان نداشته و یا به‌صورت سزارین زایمان کرده‌اند، مناسب است. 

یکی از بهترین برندهای کاپ قاعدگی خارجی، لونت است. این وسیله سیلیکونی با گرند بالای پزشکی، بهترین جایگزین برای تامپون و نوار بهداشتی به‌حساب می‌آید.

سایز دو این محصول نیز برای افرادی که خونریزی زیاد دارند و یا به‌صورت طبیعی زایمان کرده‌اند، مناسب است. به‌علاوه کاپ سایز یک آسان‌تر از سایز دو جایگذاری می‌شود، چراکه قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

این کاپ نیز مانند انواع کاپ قاعدگی موجود در بازار، رنگبندی متنوعی دارد.

 کاپ قاعدگی ملونا 

کاپ قاعدگی ملونا توسط کشور آلمان ساخته می‌شود که مواد اولیه آن از با کیفیت ترین سیلیکون و پلیمر پزشکی تشکیل شده است. طول تقریبی این وسیله محبوب 7.4 سانتی متر است که می‌تواند به‌خوبی خون را در خود جمع کرده و از نشتی رطوبت و خون به لباس و یا محیط جلوگيری می‌کند. قابلیت استفاده پی در پی از این کاپ به شما در کاهش هزینه‌های این دوران کمک می‌کند.

کاپ قاعدگی ملونا توسط کشور آلمان ساخته می‌شود که مواد اولیه آن از با کیفیت ترین سیلیکون و پلیمر پزشکی تشکیل شده است.

انواع کاپ قاعدگی ملونا از مواد ضد حساسیت و آنتی باکتریال ساخته شده‌است که بدون ایجاد حساسیت، سوزش، التهاب، عفونت و یا خارش از اندام تناسلی محافظت کرده و نقش مهمی را در رعایت بهداشتِ دوران قاعدگی ایفا می‌کند. کاپ ملونا تاییدیه FDA آمریکا را دارد و تقریباً تا ده سال قابل استفاده است. این محصول با سایز متوسط و رنگ‌های گوناگون، به همراه محفظه‌ی پارچه‌ای نگهدارنده در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

در سایت Me-Luna به این نکته اشاره شده که: این فنجان کوچک و انعطاف پذیر به سادگی تا می شود و سپس مانند یک تامپون وارد واژن می شود، جایی که خود را باز می کند و جریان قاعدگی را جمع می کند.

This small, pliable cup is simply folded and then inserted into the vagina like a tampon, where it will then unfold itself and collect the menstrual flow. The menstrual cup should be emptied and rinsed out after a few hours as needed. Your menstrual cup can be used again immediately after cleaning.

کاپ قاعدگی کاناک

اگر به دنبال محصولی هستید تا همه خواسته‌های شمارا برآورده سازد، به سراغ کاپ قاعدگی کاناک بروید؛ چراکه استانداردهای بسیار بالای ساختِ این محصول مورد تایید و مطلوب بسیاری از خانم هاست. کاپ قاعدگی کاناک جایگزین مناسبی برای نوار بهداشتی و تامپون است که توسط شرکت کاناک کانادا طراحی و در کشور چین ساخته می‌شود.

جنس این محصول از سیلیکون پزشکی است که از همه نظر با محیط زیست سازگاری دارد. در بسته بندی این محصول یک عدد بگ پارچه‌ای (برای نگهداری کاپ در فواصل دوره‌های قاعدگی)، یک عدد براش (بامبو برای شستشوی بهتر کاپ) و راهنمای استفاده نیز قرار داده شده است. 

اگر به دنبال محصولی هستید تا همه خواسته‌های شمارا برآورده سازد، به سراغ کاپ قاعدگی کاناک بروید؛ چراکه استانداردهای بسیار بالای ساختِ این محصول مورد تایید و مطلوب بسیاری از خانم هاست.

کاناک کاپ نیز مانند انواع کاپ قاعدگی، در دو سایز بزرگ و کوچک با رنگبندی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. برای اینکه ماندگاری و طول عمر کاپ قاعدگی کاناک افزایش یابد، می‌بایست کاپ را در محلی و خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرده و نحوه شستشو و استریل آن را به صورت اصولی انجام دهید.

خرید کاپ قاعدگی کاناک

کاپ قاعدگی لاویا

یکی دیگر از انواع کاپ قاعدگی، لاویا است که نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. این وسیله از جنس سیلیکون گرید پزشکی است که توسط کشور آلمان تولید می‌شود. در بعضی از کاپ های قاعدگی ممکن است خون نشتی کرده و لباستان را کثیف کند؛ اما در هنگام استفاده از لاویا کاپ این احتمال به صفر می‌رسد، زیرا در طراحی جدید و ویژه آن حفره‌های هوایی لبه‌ی کاپ حذف شده‌اند. با استفاده از این کاپ منحصر به فرد می‌توانید هر نوع فعالیت ورزشی مانند شنا و… را انجام دهید. 

کاپ قاعدگی لاویا در سایز ها و رنگ‌های مختلف، مجوز بهداشت ایران و مجوز FDA آمریکا را دارد. در بسته‌بندی این محصول به همراه کاپ، مسواک و کیف نگه‌دارنده نیز قرار داده‌شده است. 

یکی دیگر از انواع کاپ قاعدگی، لاویا است که نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. این وسیله از جنس سیلیکون گرید پزشکی است که توسط کشور آلمان تولید می‌شود.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد این وسیله می‌توان به جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی و التهاب مجاری ادرار، عدم ایجاد بوی نامطبوع، استفاده راحت و طولانی‌مدت (تا 12 ساعت)، عدم نیاز به خارج کردن حین ادرار، قابل استفاده برای خون ریزی‌های نرمال تا شدید و مناسب برای استفاده‌ی روزانه اشاره کرد.

کاپ قاعدگی لیوافارما 

کاپ لیوافارما یکی از محصولات پرطرفدار برند ایرانی لیوافارما است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد؛ بنابراین حتی اگر اولین بار است که می‌خواهید از کاپ قاعدگی استفاده کنید، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا کاپ را راحت جایگذاری کنید.

این محصول نسبت به انواع کاپ قاعدگی دارای جذب بالاتری است، بنابراین تنها دو یا سه بار در شبانه روز نیاز به تخلیه شدن دارد. جنس کاپ قاعدگی لیوافارما از سیلیکون پزشکی بوده که ضد حساسیت و ضدالتهاب است. لیواکاپ دارای سایز یک و دو بوده که در رنگبندی متنوع، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این محصول را می‌توان تا ده سال بدون خرابی و یا پارگی استفاده کرد.

کاپ لیوافارما یکی از محصولات پرطرفدار برند ایرانی لیوافارما است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد؛ بنابراین حتی اگر اولین بار است که می‌خواهید از کاپ قاعدگی استفاده کنید، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا کاپ را راحت جایگذاری کنید.

برند لیوافارما علاوه بر کاپ، لیوان ضدعفونی کننده نیز تولید می‌کند. نحوه استفاده از لیوا کاپ به این صورت است که ابتدا کاپ را به مدت 10 دقیقه به‌وسیله لیوان ضدعفونی‌کننده شسته و کاپ را فولد کرده و درون واژن قرار دهید.

خرید کاپ قاعدگی لیوافارما

کاپ قاعدگی آندیا 

 انواع کاپ قاعدگی نسل جدیدی از محصولات بهداشتی هستند که روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. هر فردی که برای اولین بار از این وسیله استفاده کند، قطعاً آن را به دوستان و اطرافیان خود نیز معرفی می‌کند. کاپ قاعدگی آندیا جزو آن دسته از محصولاتی به حساب می‌آید که تمام استاندارد های داخلی و بین‌المللی را دارد که خیال شما را بابت خرید راحت می‌کند.

آندیا کاپ که دارای سایز بندی و رنگبندی است، از سیلیکون پزشکی با تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) ساخته شده و مجوز رسمی از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور را دارد. برند آندیا در کنار تولید کاپ، لیوان ضد عفونی کننده نیز تولید می‌کند.

کاپ قاعدگی آندیا جزو آن دسته از محصولاتی به حساب می‌آید که تمام استاندارد های داخلی و بین‌المللی را دارد که خیال شما را بابت خرید راحت می‌کند.

از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان به ضد التهاب و ضد حساسیت بودن، قابلیت تجدید پذیری، بدون لاتکس و بدون BPA، قابلیت استفاده تا ده سال، استاندارد ایزو 13485، قابلیت استفاده به‌صورت روزانه و انجام تمام فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد.

خرید کاپ قاعدگی آندیا

کاپ قاعدگی حورا 

حورا کاپ از جمله کاپ‌های پرفروش به‌حساب می‌آید که ساخت کشور ایران است. این محصول در دو سایز تولید می‌شود که سایز یک (کوچک) آن، برای بانوانی که اندامی ظریف و متوسط دارند و یا سابقه زایمان ندارند، مناسب است. سایز دو (متوسط) این محصول نیز برای بانوانی که اندامی درشت با قدی بلند داشته و زایمان کرده و بالای 30 سال سن دارند، مناسب است.

این کاپ در مقایسه با دیگر انواع کاپ قاعدگی، هیچ گونه حساسیتی را ایجاد نمی‌کند؛ زیرا از جنس سیلیکون با گرید بالای پزشکی ساخته شده و بدون لاتکس و BPA است.

حورا کاپ از جمله کاپ‌های پرفروش به‌حساب می‌آید که ساخت کشور ایران است. این محصول در دو سایز تولید می‌شود که سایز یک (کوچک) آن، برای بانوانی که اندامی ظریف و متوسط دارند.

کاپ قاعدگی حورا از گواهینامه های ایزو 5-10993- و 10-10993، گواهینامه ایزو 13485 و گواهینامه بین‌المللی زیست سازگاری و گواهینامه ایزو 1-11737\r\n نیز برخوردار است. این وسیله در رنگبندی کامل و با طول 7.5 تولید و به بازار عرضه می‌شود.

خرید کاپ قاعدگی حورا

مقایسه برندهای کاپ قاعدگی خارجی با ایرانی

به‌طورکلی انواع کاپ قاعدگی از جنس سیلیکون یا لاستیک و به‌صورت قیفی شکل ساخته می‌شوند. جنس انعطاف‌پذیر این محصولات موجب شده تا به‌راحتی تا شده و درون واژن قرار گیرند؛ پس از قرارگیری به دیواره‌های واژن چسبیده و لخته‌های خون را درون خود جمع‌ می‌کنند.

به‌طورکلی انواع کاپ قاعدگی از جنس سیلیکون یا لاستیک و به‌صورت قیفی شکل ساخته می‌شوند. جنس انعطاف‌پذیر این محصولات موجب شده تا به‌راحتی تا شده و درون واژن قرار گیرند.

حتما این سوال در ذهن شما نیز به وجود آمده است که کدام مارک کاپ قاعدگی بهتر است؟ از بهترین و محبوب ترین کاپ های قاعدگی می‌توان مارک‌های لونت، لیوافارما، کاناک، آندیا، ملونا و حورا را نام برد که برخی از آن‌ها توسط کشور ایران و برخی دیگر توسط کشورهای خارجی تولید می‌شوند.

تمام برندهای ذکر شده محصولات خوبی را ارائه می‌دهند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد؛ مثلا کاپ قاعدگی لیوا یا لونت از جنس سیلیکون با گرید پزشکی بالا ساخته شده اند، اما کاپ قاعدگی آندیا از جنس سیلیکون پزشکی با تاییدیه FAD  (سازمان غذا و داروی آمریکا) تهیه شده است.

یا اینکه برند آندیا ضد حساسیت و التهاب بوده و برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مناسب است. برند کاناک نیز فاقد BPA و مواد مضر برای بدن است که خود یک مزیت منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

کلام آخر انواع کاپ قاعدگی

 عادت ماهانه و یا پریود یک پدیده‌ طبیعی است که برای تمام بانوان رخ می‌دهد. این امر همانطور که از نامش پیداست، هر ماه تکرار می‌شود؛ از این رو استفاده از بهترین ابزار قاعدگی به‌منظور کنترل و مراقبت از سلامت بدن، ضروری خواهد بود. استفاده از محصولات مناسب در این دوران می‌تواند تاثیرات قابل توجهی را بر سلامت جسم و روح خانم‌ها بگذارد.

مقایسه و معرفی انواع کاپ قاعدگی ایرانی و خارجی

امروزه استفاده از کاپ های قاعدگی بیشتر از قبل به چشم می‌خورد و اغلب بانوان مشتاق‌اند تا از این محصول متفاوت و منحصربه‌فرد استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامعی را در مورد انواع کاپ قاعدگی و مشخصات آن‌ها، به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول 

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی به چه صورت است؟

پس از اینکه واژن و دستان خود را به‌خوبی شستید، کاپ را به‌صورت صاف اول به درون خود جمع کرده و سپس خمیده کنید تا به شکل حرف C درآید. سپس در حالت نشسته، ایستاده و یا نیم‌خیز قرار بگیرید و کاپ را که لوله شده نگه داشته و از طرف لبه‌ به داخل واژن وارد کنید.

سیلیکون گرید پزشکی چه نوع ماده ای است؟

سیلیکون گرید پزشکی ماده‌ای است که پایداری فیزیکی و شیمیایی بسیار بالایی داشته و هیچ گونه حساسیت و واکنش نامطلوبی با بدن ایجاد نمی‌کند. 

مزایای استفاده از کاپ قاعدگی چیست؟

کاهش عفونت، استفاده راحت‌تر، امکان جمع آوری بیشتر خون، کمتر شدن هزینه‌ها، سازگاری بیشتر با محیط زیست

انتخاب سایز مناسب کاپ به چه عواملی بستگی دارد؟

 این انتخاب به عواملی مانند سن، میزان خون‌ریزی قاعدگی، شرایط دهانه رحم، سابقه زایمان واژینال، توانایی ماهیچه‌های لگن، نرمی و سفتی کاپ و گنجایش کاپ بستگی دارد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x