آرایشی، بهداشتی و سلامت

بهترین مارک کاپ قاعدگی برای بانوان

معمولا بانوان در دوران قاعدگی با مشکلات مختلفی رو برو می‌شوند که بخشی از آن‌ها به وسایل بهداشتی مانند نوار بهداشتی، تامپون و… مرتبط می‌شود. خوشبختانه به مرور زمان محصولاتی تولید و روانه بازار شدند که دردسرهای این دوران را  به حداقل می‌رساند.

کاپ قاعدگی را می‌توان به‌عنوان یک محصول نسبتاً جدید معرفی کرد که بسیار کاربردی و مفید است. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین مارک کاپ قاعدگی را که شامل برندهایی مانند لیوافارما، لونت، کاناک، آندیا، حورا، ملونا، لاویا و دیوا کاپ می‌شود را به شما معرفی کرده و در مورد مشخصات آن‌ها مانند ماندگاری، جنس و… اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر به دنبال کاهش چالش‌های این دوران هستید؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با 8 مارک برتر کاپ قاعدگی 2024 آشنا شوید. در مقاله آموزش گام به گام نحوه استفاده از کاپ قاعدگی به نحوه استفاده و آموزش های لازم کاپ قاعدگی پرداخته ایم.

در این بخش معرفی کوتاهی از بهترین مارک کاپ قاعدگی را آورده ایم تا در ادامه به توضیحات آنها بپردازیم:

برندمنشأجنساندازه هاویژگی های خاصقیمت تقریبی (تومان)
لونتفنلاندسیلیکون پزشکی1 (خونریزی معمولی/متوسط، بدون زایمان یا سزارین)دارای تأییدیه FDA، خون را جمع آوری می‌کند به جای اینکه آن را جذب کند، تا 12 ساعت قابل استفاده است400,000 – 600,000
ملوناآلمانسیلیکون و پلیمرهای پزشکییک اندازه (مناسب اکثر افراد)ضد باکتری و ضد قارچ، دارای تأییدیه FDA، تا 10 سال قابل استفاده است500,000 – 700,000
کاناککانادا (طراحی شده)، چین (ساخته شده)سیلیکون پزشکیکوچک و بزرگهمراه با کیسه پارچه‌ای، برس و دستورالعمل، بدون BPA300,000 – 450,000
لاویاآلمانسیلیکون پزشکیکوچک و بزرگطراحی ضد نشت، دارای تأییدیه FDA، مناسب برای انواع فعالیت‌های بدنی450,000 – 650,000
لیوافارماایرانسیلیکون پزشکی1 (کوچک) و 2 (بزرگ)انعطاف‌پذیر برای ورود آسان، قدرت جذب بالا، همراه با یک فنجان استریل کننده250,000 – 400,000
آندیاایرانسیلیکون پزشکی با تأییدیه FAD1 (کوچک) و 2 (متوسط)ضد حساسیت، مناسب برای افراد دارای پوست حساس200,000 – 350,000
حوراایرانسیلیکون پزشکییک اندازهگواهینامه‌های مختلف از جمله ISO 13485 و ISO 10993150,000 – 300,000

لیوافارما

استفاده از کاپ قاعدگی مزایای بسیاری را به دنبال دارد که از مهمترین آن می‌توان استفاده راحت و آسان را نام برد. به‌علاوه جایگزین کردن این کاپ‌ها به جای دیگر وسایل بهداشتی هزینه های شما را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد، چرا که قابل شستشو بوده و می‌توان بارها از آن استفاده کرد. با این حال توجه به مارک کاپ قاعدگی بسیار اهمیت دارد زیرا استفاده از مارک های نامعتبر مشکلات مختلفی را در پی خواهد داشت. 

لیوافارما یکی از معروف‌ترین و محبوب ترین مارک های کاپ

لیوافارما یکی از معروف‌ترین و محبوب ترین مارک هایی است که با خیال راحت می‌توانید از آن خرید کنید. این محصول که به‌عنوان بهترین مارک کاپ قاعدگی نیز شناخته می‌شود، از جنس سیلیکون نرم با گرید پزشکی بالا بوده و توسط کشور ایران ساخته می‌شود. به‌علاوه برند لیوافارما کاپ‌های خود را در رنگ‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌کند. 

به گفته Nytimes در طول تنها سه دوره، یک فنجان یا دیسک قاعدگی قابل استفاده مجدد می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

Over the span of just three cycles, a reusable menstrual cup or disc can save you money. And switching to a menstrual cup or disc reduces the number of disposable tampons or pads you’d ordinarily toss in the trash. The best option for you largely depends on your anatomy.

از جمله ویژگی های این کاپ می‌توان  به روش استفاده آسان، قابلیت استفاده تا ده سال، بدون لاتکس BPA و ضد حساسیت و التهاب، مواد اولیه تولید آلمان، برخورداری از ایزو 13485 و ایزو ۱۰۹۹۳، گواهینامه بین المللی زیست سازگاری محصول و مجوز اداره تجهیزات پزشکی اشاره کرد. خوب است بدانید که لیوافارما علاوه بر کاپ، لیوان ضدعفونی کننده نیز تولید می‌کند. 

خرید کاپ قاعدگی لیوافارما

لونت

اگر به دنبال محصولی هستید تا انعطاف پذیری بالایی داشته باشد، کاپ قاعدگی مارک لونت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. لونت که جزو بهترین مارک های کاپ قاعدگی محسوب می‌شود، از سیلیکون پزشکی ساخته شده است؛ یعنی در تولید آن هیچ گونه مواد شیمیایی مضر، مورد استفاده قرار نگرفته است. کاپ لونت ساخت کشور فنلاند است که کاپ های قاعدگی را در انواع رنگ ها و سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند. این تنوع موجب شده تا افراد با آناتومی واژینال مختلف به‌راحتی بتوانند کاپ مورد نظر خود را پیدا کنند. 

این مارک با توجه به میزان خونریزی می‌تواند خون را بین 6 تا 12 ساعت در خود نگه دارد. پس اگر به دنبال بهترین مارک کاپ قاعدگی هستید، می‌توانید از مارک لونت خریداری کنید. 

کاناک 

یکی دیگر از بهترین برند کاپ قاعدگی، کاناک است. این محصول که توسط کشور چین ساخته می‌شود از جذب نسبتا بالایی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید جریان خون پریود در خانم‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که جریان خون بالایی دارید، بهتر است از کاپ قاعدگی کاناک استفاده کنید. جنس سیلیکون نرم با گرید بالای پزشکی این کاپ موجب شده تا به بهترین مارک کاپ قاعدگی تبدیل شود. 

یکی دیگر از بهترین برند کاپ قاعدگی، کاناک است.

 این محصول دارای تنوع قابل توجهی در رنگ و سایز بوده و همراه با کاپ، کیسه و مسواک تمیز کننده نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای کاپ قاعدگی کاناک می‌توان عدم ایجاد بوی نامطبوع، استفاده راحت، عدم نیاز به تخلیه مداوم، جلوگیری از عرق سوز شدن، عدم نیاز به خارج کردن در هنگام ادرار، مناسب برای فعالیت های روزانه و ورزش،  بدون ایجاد حساسیت، خشکی و التهاب واژن و تایید شده توسط FDA آمریکا را نام برد. 

خرید کاپ قاعدگی کاناک

آندیا 

کاپ قاعدگی آندیا از جمله وسایلی است که می‌بایست در کیف تمام بانوان وجود داشته باشد. این محصول منحصر به فرد بارنگ‌ها و سایزهای مختلف یکی از بهترین مارک کاپ قاعدگی است که باعث می‌شود از بوی بد نوار بهداشتی ها خلاص شوید. کاپ آندیا به قدری راحت و سبک است که اصلاً احساس نمی‌شود. آندیا که بهترین کاپ قاعدگی است با مهندسی پیشرفته کنار متخصصان حوزه‌ی پزشکی طراحی شده تا با ساختار آناتومی بدن همخوانی کامل داشته باشد.

کاپ قاعدگی آندیا از جمله وسایلی است که می‌بایست در کیف تمام بانوان وجود داشته باشد.

این محصول در دو مدل ساخته شده تا تمام بانوان با هر نوع تیپ بدنی بتوانند از آن استفاده کنند. کاپ قاعدگی مارک آندیا ضدالتهاب و ضد حساسیت است از این رو در تمام طول روز، هنگام خواب، وقت ورزش و حتی شنا می‌توان از آن استفاده کرد. به‌علاوه این کاپ به مدت 10 سال قابل استفاده می‌باشد. از دیگر تولیدات پرطرفدار این برند می‌توان لیوان ضد عفونی کننده را نام برد.

خرید کاپ قاعدگی آندیا

حورا

اگر به دنبال بهترین برند کاپ قاعدگی خارجی می‌گردید، پیشنهاد ما به شما مارک حورا است. این برند محبوب ساخت ایران بوده، هیچ گونه عوارضی ندارد و از ایجاد عفونت، قارچ و ایجاد بوی نامطبوع نیز جلوگیری می‌کند. با خرید کاپ قاعدگی حورا که بهترین مارک کاپ قاعدگی است، به مدت ده سال از خرید هر نوع وسایل بهداشتی مرتبط با این دوران راحت خواهید شد. 

برند حورا کاپ های خود را در رنگ ها و سایزهای مختلف تولید می‌کند

 برند حورا کاپ های خود را در رنگ ها و سایزهای مختلف تولید می‌کند. جنس این محصول سیلیکون بوده و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است. از دیگر مشخصات این محصول آنتی باکتریال، بدون لاتکس و BPA، دارای گواهینامه های ایزو 5-10993، 10-10993، 13485 و 1-11737 و گواهینامه بین المللی زیست سازگاری می‌باشد.

خرید کاپ قاعدگی حورا

ملونا

استفاده از کاپ قاعدگی ملونا به شما کمک می‌کند تا روز خود را بدون دردسر سپری کنید. این محصول که از بهترین مارک کاپ قاعدگی به‌حساب می‌آید، ضد حساسیت بوده و از جذب بالایی برخوردار است. کاپ ملونا نیاز به تعویض پی در پی ندارد و ترجیحاً می‌بایست یک یا دوبار در طول روز تمیز شود. 

استفاده از کاپ قاعدگی ملونا به شما کمک می‌کند تا روز خود را بدون دردسر سپری کنید.

جنس این محصول از پلیمر پزشکی است که توسط کشور آلمان ساخته می‌شود. کاپ ملونا دارای تأییدیه FDA آمریکا بوده و مجوز و تأییدیه اصالت و سلامت وزارت بهداشت را دارد. تنوع قابل توجه این برند در تولید کاپ‌هایی با سایز و رنگ‌های مختلف موجب شده تا نظر افراد بسیاری به آن جلب شود. 

ملونا مدل کلاسیک ساقه ای

در ساخت این کاپ قاعدگی نیز مانند همتای قبلی از پلیمر پزشکی استفاده شده است. طراحی منحصر به فرد این محصول باعث شده تا به‌عنوان بهترین مارک کاپ قاعدگی شناخته شود. این کاپ ساخت آلمان بوده و تأییدیه FDA آمریکا را دارد. به علاوه از مجوز و تأییدیه اصالت و سلامت وزارت بهداشت نیز برخوردار است. با خرید کاپ ملونا میتوانید به مدت ده سال از آن  استفاده کرده و به‌راحتی آن را شسته و ضدعفونی نمایید. 

لاویا

آیا به دنبال بهترین کاپ قاعدگی هستید تا راحتی را با آن تجربه کنید؟ پس به سراغ کاپ قاعدگی لاویا بروید. این محصول به‌قدری با کیفیت است که به‌محض ورود به بازار توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. 

مارک لاویا که از بهترین مارک کاپ قاعدگی نیز به‌حساب می‌آید.

مارک لاویا که از بهترین مارک کاپ قاعدگی نیز به‌حساب می‌آید، محصول مشترک کشور ایران و آلمان بوده و از سیلیکون ساخته می‌شود. تولیدات این برند از سایز بندی و رنگ‌های متنوعی برخوردار است؛ از این رو می‌توانید با توجه به سلیقه و آناتومی بدن خود کاپ موردنظرتان را انتخاب نمایید.

لاویا L1

در ساخت بهترین مارک کاپ قاعدگی قطعاً آناتومی بدن انسان در نظر گرفته می‌شود. کاپ قاعدگی لاویا L1 جزو آن دسته از کاپ‌هایی است که به این نکته بسیار توجه کرده و کاپ‌های خود را در انواع مختلف طراحی می‌کند. این محصول انعطاف‌پذیری بالا، راحتی و تمیزی را برای بانوان به ارمغان آورده است. جنس کاپ لاویا L1 از سیلیکون بوده و طول آن 6 سانت می‌باشد. این کاپ محصول مشترک ایران و آلمان بوده که  جنس سیلیکون آن ۱۰۰ درصد پزشکی و با بدن سازگاری دارد.

دیواکاپ

برند دیوا کاپ از بهترین مارک کاپ قاعدگی موجود در بازار به شمار می‌رود که روش استفاده از آن بسیار راحت است. در ساخت این کاپ از موادی استفاده شده است که کمترین میزان ناراحتی و حساسیت را ایجاد می‌کند. 

برند دیوا کاپ از بهترین مارک کاپ قاعدگی موجود در بازار به شمار می‌رود که روش استفاده از آن بسیار راحت است.

جنس این محصول از سیلیکون درجه یک پزشکی بوده و بیشتر برای افرادی که طول سرویکس واژن بلندتری دارند، مناسب است. قابلیتی که این کاپ را از دیگر کاپ های قاعدگی موجود در بازار برتر می‌کند، قابلیت نگه داشتن خون پریودی تا 18 ساعت است. البته این قابلیت به میزان خروجی خون بستگی خواهد داشت. به‌علاوه سایزبندی کامل و تنوع رنگی بالای این محصول هم در بازار زبان زد است.

کلام آخر بهترین مارک کاپ قاعدگی برای بانوان

بر اساس توصیه کارشناس بهتر است ابتدا اندازه و تناسب  کاپ قاعدگی را تست نمایید. برای انجام این کار لازم است تا از چندین برند متفاوت یک یا چند سایز مختلف را تهیه نموده و سپس با استفاده از آن‌ها تشخیص دهید که کدام یک  برای شما گزینه بهتری خواهد بود. به طور کلی بهترین  کاپ قاعدگی بسته به میزان خونریزی افراد، موقعیت (خانه‌دار یا شاغل)، مقدار بودجه و… قابل انتخاب است. ما در این مقاله سعی کردیم تا چند نمونه از بهترین مارک کاپ قاعدگی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

سوالات متداول

مهم‌ترین پارامترهای انتخاب برای بهترین برند کاپ قاعدگی چیست؟

همانطور که میدانید بدن افراد با يکديگر متفاوت است، بنابراین انتخاب مدل درست بایستی متناسب با بدن افراد باشد.

نحوه نگهداری کاپ قاعدگی به چه صورت است؟

اگر می‌خواهید کاپ شما برای چندین سال قابل استفاده باشد، باید پس از هر بار استفاده به‌خوبی شسته شود تا برای استفاده مجدد آماده باشد. به‌علاوه کاپ  بایستی حداقل دو بار در روز خالی شود.

آیا دوشیزگان نیز می‌توانند از کاپ قاعدگی استفاده کنند؟

استفاده از کاپ قاعدگی ممکن است باعث آسیب دیدن به پرده بکارت شود، از این رو توصیه می‌شود که قبل از استفاده، با پزشک متخصص زنان مشورت نمایند. 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x