راهنمای خرید محصولات

پوشیدن شورت خوب است یا بد؟

یکی از مواردی که از دیرباز برای زنان سوال بوده، پوشیدن شورت یا نپوشیدن آن است. زیرا برخی زنان پوشیدن شورت را مفید دانسته و بعضی دیگر شورت نپوشیدن را ترجیح می‌دهند. در این مقاله قصد داریم از زوایای مختلف به بررسی این موضوع بپردازیم. شورت نپوشیدن بهتر است یا پوشیدن شورت زنها، خانم ها و دختران نظرات متفاوتی دارند با ما همراه باشید.

پوشیدن شورت مزایای مختلفی دارد که این مزایا عبارتند از:

  • جلوگیری از عفونت زنانه
  • جذب ترشحات ناحیه تناسلی
  • آیتمی کاربردی در دوران قاعدگی (برای بانوانی که از نوار بهداشتی استفاده میکنند)
  • ایجاد حس راحتی
  • کاهش ابتلا به آکنه
  • جلوگیری از لکه‌دار شدن شلوار پس از تعریق
  • جمع کردن شکم و پهلوها
  • خیس نشدن شلوار پس از استفاده از سرویس بهداشتی
  • جلوگیری از تماس رنگ شیمیایی شلوار با ناحیه تناسلی 
  • نیاز کمتر به شستشوی شلوار

بنابراین شورت پوشیدن، فوایدی زیادی داشته و بهتر است در اکثر اوقات از شورت‌های نخی باکیفیت استفاده شود. شما می‌توانید بهترین مارک شورت نخی زنانه را از سایت گروچا با قیمت مناسب تهیه کنید.

پوشیدن شورت‌هایی از جنس پلی‌استر و با رنگ‌های صنعتی، برای سلامتی مضر بوده و بطور کلی به جز در مواقع خاص توصیه نمی‌شوند. 

به نقل از سایت Businessinsider لباس زیر می تواند به محافظت از پوست ظریف تناسلی کمک کند، اما ممکن است همیشه نیازی به پوشیدن آن نباشد!

Underwear can help protect delicate genital skin, but you may not always need to wear it. Going commando may help prevent common concerns like yeast infections, UTIs, or jock itch. When you do wear underwear, stick with cotton, avoid a tight fit, and change it daily, experts say.

تاریخچه شورت زنانه

شورت‌ها اولین بار در دوره رنسانس مورد استفاده قرار گرفتند. پوشیدن شورت زن در این دوره بیشتر برای جلوگیری از سرما، حفظ پاکدامنی، جلوگیری از کنجکاوی و نگاه مردان، رعایت بهداشت و نمایان نشدن پاها هنگام افتادن از اسب بود. در صورتی که علاقه دارید بدانید کدام شورت برای شما مناسب‌تر است؟ بررسی انواع شورت زنانه و کاربرد آنها در این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه شورت زنانه

روند مد شورت‌ها

  • در دوره رنسانس شورت زنانه بیشتر شبیه به زیرشلواری بود و تا زیر زانوی زنان را می‌پوشاند.
  • در اواسط قرن 19 لباس زیر از حالت یک تکه به فرم دو تکه تغییر شکل یافت.
  • پس از جنگ جهانی اول، دامن‌های کوتاه مد شد و شورت‌های زنانه نیز بیشتر شکل امروزی را به خود گرفتند. 
روند مد شورت‌های زنانه

تغییر نگرش جامعه و رشد صنعت لباس زیر

در سال  1949 بازیکن معروف تنیس، گروت موران با پوشیدن شورت زنانه و دامن کوتاه در مسابقات ویمبلدون به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد.

از دیگری مواردی که روی نگرش جامعه به لباس زیر بسیار موثر بود، صحنه معروف فیلم  Seven Year Itch است در این سکانس دامن مرلین مونرو با ایستادن روی یک هواکش زیرزمینی بالا رفته و لباس زیرش کاملا نمایان می‌شود.

پس از این وقایع، نگرش جامعه به این نوع پوشش تغییر یافت و از سال 1960 رشد چشمگیری در صنعت لباس زیر اتفاق افتاد.

 شورت‌های بندی در دهه 90 محبوب شدند و مد روز در لباس زیر نیز نمود پیدا کرد؛ طوری ‌که برند ورساچه با ارائه شلوارهای شفاف سعی در نشان دادن شورت‌های زنانه داشت.

تغییر نگرش جامعه و رشد صنعت لباس زیر

مزایای پوشیدن شورت برای زنان

پوشیدن شورت زن با فواید بسیاری همراه است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

جلوگیری از عفونت زنانه

استفاده از لباس زیر‌های نخی و باکیفیت برای سلامتی دستگاه تناسلی بسیار مفید است. این نوع شورت‌ها هوا را از خود عبور داده و مانع از بروز عفونت‌های زنانه و بیماری‌های باکتریایی و قارچی می‌شوند.

جذب ترشحات ناحیه تناسلی

شورت‌هایی با جنس خوب، ترشحات ناحیه تناسلی را به خود جذب کرده و مانع از تماس آنها با شلوار خواهند شد. 

ایجاد حس راحتی

وقتی به صورت مرتب از شورت‌های باکیفیت استفاده کنید پس از مدتی حس بهتری پیدا کرده و احساس راحتی خواهید کرد. پوشیدن شورت زن مانع از خارش و سوزش ناحیه تناسلی و ساییده شدن پوست خواهد شد.

نیاز کمتر به شستشوی شلوار

شورت‌ها با جذب ترشحات، تعریق و رطوبت به خود، مانع از آسیب به شلوارها خواهند شد. بطور کلی عمر مفید یک شورت بین 6 تا 12 ماه بوده اما شلوارها معمولا عمر بیشتر و قیمتی بسیار بالاتر دارند؛ بنابراین بهتر است با پوشیدن یک شورت مناسب علاوه بر حفظ سلامتی خود، به طول عمر بیشتر شلوارتان نیز کمک کنید. .

آیتمی کاربردی در دوران قاعدگی

به وسیله شورت‌ها می‌توان یک قاعدگی تمیز و به دور از آلودگی داشت. پدهای بهداشتی روی شورت قرار گرفته و از نشت آن به شلوار جلوگیری می‌کنند.

 پوشیدن شورت زن در زمان قاعدگی یکی از واجبات این دوران بوده و حتی به برخی از زنان که خونریزی شدیدی دارند توصیه می‌شود که برای عدم نشت خون، از دو عدد شورت روی هم یا از شورتکس استفاده کنند. 

آیتمی کاربردی در دوران قاعدگی

جمع کردن شکم و پهلوها

شورت‌های فاق بلند به خوبی می‌توانند شکم و پهلوها را جمع کنند و اندام شما را زیباتر بنظر برسانند. این مدل از شورت‌ها مانند یک گن، عمل کرده و در زیر لباس‌های مجلسی و شلوارهای تنگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاهش ابتلا به آکنه

پوشیدن شورت بی‌کیفیت یا نپوشیدن شورت امکان ابتلا به آکنه تناسلی را افزایش می‌دهد. این نوع جوش‌ها، بر اثر ماندن ادرار، مایع منی و عرق در اطراف ناحیه تناسلی به وجود می‌آیند. پوشیدن لباس زیر باکیفیت، مانع از بروز آکنه در این قسمت از بدن خواهد شد. 

جلوگیری از لکه‌دار شدن شلوار پس از تعریق

اگر میزان تعریق بدن شما بالاست حتما می‌دانید که پوشیدن شورت تا چه اندازه مهم است. شورت نخی عرق را جذب کرده و مانع از نشت آن به شلوار می‌شود. اگر شورت نپوشید و در طول روز عرق کنید، طبیعتا لکه روی شلوارتان ایجاد شده و این امر صحنه بدی به وجود خواهد آورد.

جلوگیری از تماس رنگ شیمیایی شلوار با ناحیه تناسلی

برخی از شلوارها مانند جنس جین، دارای رنگ‌های مصنوعی بوده و در تماس با تعریق بدن رنگ پس می‌دهند؛ این رنگ‌های شیمیایی برای دستگاه تناسلی و پوست کاملا مضر هستند و موجب بروز بیماری‌های مختلف خواهد شد. با پوشیدن لباس زیر مناسب می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. 

خیس نشدن شلوار پس از استفاده از سرویس بهداشتی

در صورت موجود نبودن دستمال توالت در سرویس بهداشتی، قطرات آب که روی بدن باقی‌مانده‌اند، جذب شورت شده و به شلوار نفوذ پیدا نمی‌کنند.

خیس نشدن شلوار پس از استفاده از سرویس بهداشتی

معایب پوشیدن شورت زنانه

پوشیدن شورت زن معایبی نیز به دنبال دارد اما این معایب تنها مربوط به شورت‌های بی‌کیفیت و تنگ با جنس‌های مانند پلی‌استر هستند؛ بنابراین شورت‌های درجه یک و نخی هیچ‌گونه ضرری ندارند و فواید زیادی نیز به دنبال دارند. 

اما افراد با پوشیدن شورت‌های بی‌کیفیت دچار عفونت‌ و قارچ خواهند شد؛ زیرا این شورت‌ها هوا را از خود عبور نداده و ترشحات را جذب نمی‌کنند. 

برخی افراد در هنگام خواب شورت خود را در می‌آورند که این مورد نیز می‌تواند کیفیت خواب شما را افزایش داده و آزادی بیشتری به شما بدهد. همچنین در فصول گرم سال می‌توانید با نپوشیدن شورت هنگام خواب احساس خنکی بیشتری را تجربه کنید.

نکات مهم برای پوشیدن لباس زیر

  1. شورت‌‌های تنگ که رد آن‌ها روی پوست باقی می‌ماند می‌توانند به سلامتی شما آسیب  برسانند؛ بنابراین همواره از شورت‌های راحت و آزاد استفاده کنید.
  2.  شما با عوض کردن روزانه لباس زیر خود، می‌توانید به سلامت بدن‌تان کمک کنید. البته اگر میزان تعریق یا ترشحات شما بالاست باید در روز چندین بار شورت خود را تعویض کنید.
  3. زمانی که لباس زیر نمی‌پوشید، سراغ شلوار تنگ یا لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهند نروید زیرا این سبک لباس‌ها باید همراه با شورت نخی پوشیده شوند تا به ناحیه تناسلی آسیب نزنند.
  4. شورت‌های نخی و باکیفیت می‌توانند بهترین نوع لباس زیر باشند زیرا با عبور هوا از خود از عفونت زنانه جلوگیری کرده و ترشحات و عرق را نیز به خود جذب می‌کنند.
  5. در زمان خواب می‌توانید شورت خود را درآورده و راحتی بیشتری داشته باشید، پوشیدن یا نپوشیدن شورت برای افراد سالم تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ اما افراد دارای عفونت زنانه بهتر است شورت خود را هنگام خواب درآورند. 
  6. شورت‌های خود را بطور مرتب و به روش صحیح شستشو دهید تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.
  7. پوشیدن شورت زن در صورتی که از نوع باکیفیت باشد ضامن سلامتی او خواهد بود؛ بنابراین در انتخاب شورت دقت کرده و فقط از برندهای معتبر خریدتان را انجام دهید. تمامی این برندها را می‌توانید در سایت گروچا بیابید.
نکات مهم برای پوشیدن لباس زیر زنانه

کلام آخر

در این مقاله به این سوال خانم‌ها که لباس زیر بپوشیم یا نه؟ پاسخ دادیم همان‌طور که بررسی کردیم پوشیدن شورت زن فواید بسیاری از جمله: جلوگیری از عفونت، حفظ سلامت پوست، جذب ترشحات ناحیه تناسلی، ایجاد حس راحتی، جلوگیری از خیس شدن شلوار و بسیاری از موارد دیگر را به همراه دارد؛ به همین دلیل پوشیدن لباس زیر مزایای بسیاری به همراه دارد.

افرادی که دارای عفونت زنانه هستند یا اشخاصی که می‌خواهند هنگام خواب راحتی بیشتری داشته باشند می‌توانند در زمان خوابیدن شورت خود را درآورند؛ اما بصورت روزانه افراد باید از شورت‌های نخی و باکیفیت استفاده کرده و هر روز آن را تعویض کنند.

 شورت‌های تنگ یا لباس زیرهایی با فاقی از جنس پلی‌استر بدترین گزینه برای پوشش ناحیه تناسلی بوده و می‌توانند موجب بیماری‌های مختلف شوند؛ بهترین نوع شورت برای استفاده روزانه نوع نخی بوده که در طرح‌ها و مدل‌های مختلف به تولید می‌رسد. شما می‌توانید انواع شورت‌های زنانه باکیفیت از برندهای برتر را از سایت گروچا خریداری کنید. 

سوالات متداول

شورت بپوشیم یا نه، کدام‌ یک برای سلامتی بهتر است؟

پوشیدن شورت زن برای حفظ سلامت ناحیه تناسلی مهم بوده و از عفونت و قارچ در این بخش بدن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بهتر است بطور روزانه شورت بپوشید.

آیا تمام جنس‌های شورت موجود در بازار گزینه مناسبی برای پوشش هستند؟

خیر، بسیاری از شورت‌ها از جنس‌های بی‌کیفیت و پلی استر ساخته شده‌اند که برای سلامتی ناحیه  تناسلی، مضر هستند. بهترین نوع لباس زیر، شورت‌های نخی درجه یک هستند.

شورت‌ها را باید پس از چه مدتی شستشو داد؟

این بستگی به میزان تعریق و فعالیت شما دارد. بطور مثال فردی با میزان تعریق بالا یا کسی که دچار عفونت زنانه است باید در روز چندین مرتبه شورت خود را تعویض کند؛ اما برای یک فرد سالم با میزان فعالیت کم، تنها یک بار تعویض در روز کافیست.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x