راهنمای خرید محصولات

با هر کفش و لباسی چه جورابی بپوشیم؟ ۹ اصل ست کردن جوراب

با وجود اینکه ست کردن جوراب زنانه با لباس، تاثیر بسیار زیادی در استایل بانوان دارد، اما متاسفانه خیلی از دختران و خانم‌ها توجهی به آن نمی‌کنند. بر خلاف انتظار، جوراب بیشتر از آنچه تصور می‌کنید در چشم افراد نمایان می‌شود. با یک اشتباه ساده در انتخاب طرح، رنگ یا مدل جوراب، تمام زحمات شما برای داشتن یک استایل شیک، به باد می‌رود. حالا که با اهمیت ست کردن جوراب زنانه بیشتر آشنا شدید، با ما همراه باشید تا نکات ویژه در این زمینه را با هم بررسی کنیم.

قوانین و اصول ست کردن جوراب زنانه با لباس

برای ست کردن جوراب زنانه با انواع کفش و شلوار، باید ابتدا با یک‌سری اصول آشنا شوید. این قوانین در ۹۵٪ مواقع جواب می‌دهند و شاید در شرایطی خاص نتوان از آنها پیروی کرد. اگر شما یک کارمند با لباس فرم ثابت هستید و فکر می‌کنید جورابتان را هیچکس نمی‌بیند، باید بدانید که هنگام نشستن شلوار بالاتر رفته و جوراب به راحتی دیده می‌شود. همچنین اگر تا به حال به دلیل پیدا نکردن یک ست مناسب، جورابتان را زیر شلوار پنهان می‌کردید، دیگر نیازی به این کار نیست. اهل هر نوع پوشش و استایلی که هستید، اطلاع از نکات زیر شما را در ست کردن جوراب زنانه با لباستان کمک می‌کند.

۱- جسارت به خرج دهید!

ساده‌ترین راه برای ست کردن جوراب با شلوار و کفش، انتخاب یک جوراب هم‌رنگ است. اما اگر شما یک استایل متفاوت و چشم‌نواز می‌خواهید، باید ریسک ایجاد کنتراست با رنگ متفاوت را بپذیرید. یک انتخاب جسورانه می‌تواند استایل شما را به شدت جذاب‌تر کند.

۲- تهیه جوراب ست با اکسسوری ها

یکی از روش‌های کاربردی برای ست کردن جوراب زنانه با لباس، خرید جوراب زنانه با طرح و رنگ مشابه اکسسوری‌ها است. مثلا اگر شما یک کیف با طرح خرگوش صورتی دارید، می‌توانید به دنبال یک جوراب نیم ساق زنانه با همین طرح و رنگ بگردید تا یک ست فوق‌العاده جذاب و جوان پسند داشته باشید.
شما می‌توانید این روش را به صورت معکوس هم انجام دهید! مثلا در حین گشت و گذار در بازار یا آنلاین شاپ های جوراب، چشمتان به یک جوراب پشمی زنانه با طرح خرس می‌افتد و دلتان را می‌برد؛ در این حالت فکر به اینکه با چه لباسی آن را ست کنید، شما را از خرید پشیمان می‌کند. اما شما می‌توانید این جوراب گرم و زمستانی را تهیه کنید و تا فصل سرما، به دنبال یک کیف یا شال گردن با همین طرح بگردید تا یک ست بی‌نظیر برای فصل زمستان داشته باشید.

۳- همزمان شلوار و جوراب طرح‌دار نبپوشید

نکته‌ای که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم، مشروط به آن است که شلوار شما طرح‌دار نباشد. ست کردن جوراب زنانه طرح‌دار با شلوار طرح‌دار کاملا اشتباه است. مگر زمانی که طرح هر دو، یکسان باشد. اگر شلوار و جوراب شما هر دو طرح‌دار است، حتما از کفش ساده استفاده کنید. چون یک استایل خوب، تحمل شلوغی بیش از حد را ندارد.

۴- برای ست های رنگارنگ چه جورابی مناسب است؟

اگر شما طرفدار ست‌های رنگارنگ هستید، اضافه کردن یک رنگ دیگر به واسطه جوراب می‌تواند به کلی استایل شما را خراب کند. مثلا اگر شلوار کرم را با مانتوی سبز و کفش عسلی می‌پوشید، دیگر رنگ چهارم را به واسطه جوراب به استایل خود اضافه نکنید. انتخاب یک جوراب هم رنگ با مانتو یا کفش می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

۵- جوراب سفید، فقط برای شلوارک یا لباس ورزشی

چند سالی است که دیگر جوراب سفید جایگاه خود را در ست های زنانه از دست داده است. جوراب سفید در کنار کفش و شلوار رنگی، استایل شما را به طور کامل خراب می‌کند. اما این به معنی حذف همیشگی جوراب سفید نیست! پوشیدن جوراب سفید با شلوارک یا لباس ورزشی می‌تواند ست جذابی را به ارمغان آورد؛ البته به شرطی که با کفش، شلوار یا شلوارک تناقض رنگی نداشته باشد.

۶- ست کردن جوراب زنانه با رنگ شلوار

یکی از اشتباهاتی که خیلی از خانم‌ها مرتکب می‌شوند، ست کردن جوراب زنانه با کفش است. از آنجا که جنس جوراب بیشتر شبیه به جنس شلوار است تا کفش، انتخاب یک جوراب زنانه هم رنگ با شلوار، می‌تواند یک‌دستی بیشتری ایجاد کنید. التبه، این پیشنهاد برای افرادی است که می‌خواهند از جوراب هم رنگ با لباس خود استفاده کنند.
دقت کنید که لازم نیست دقیقا جوراب و شلوار شما یک رنگ باشند؛ همین که هر دو در یک طیف رنگی حضور داشته باشند، کافی است. به عنوان مثال اگر شلوار شما آبی روشن است، استفاده از هر کدام از رنگ‌های خانواده آبی می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

۷- پوشیدن جوراب کوتاه با لباس مجلسی ممنوع!

پوشیدن جوراب کوتاه با لباس مجلسی، به طور کامل شکوه و زیبایی آن لباس را نابود می‌کند. اگر به یک مهمانی مهم دعوت شدید و به دنبال جورابی مناسب برای آن هستید، حتما سری به دسته‌بندی‌های جوراب شلواری زنانه و جوراب بالا ران زنانه گروچا بزنید. قطعا این جوراب‌ها می‌تواند جذابیت لباس شما را در چشم سایر مهمان‌ها بیشتر کند.
نکته دیگری هم در خصوص ست کردن جوراب زنانه با لباس مجلسی وجود دارد؛ هرگز با لباس مجلسی تیره یا خنثی، جوراب رنگ شاد نپوشید. اگر روزی قصد انجام این کار را داشتید، بهتر است اصلا به آن مهمانی نروید!

۸- جوراب بلند برای بوت و نیم بوت

پوشیدن جوراب کوتاه همراه با بوت یا نیم بوت، قطعا شما را در راه رفتن طولانی اذیت می‌کند. همچنین، به سرما اجازه می‌دهد تا به راحتی به داخل لباس شما نفوذ کند. بهترین انتخاب برای بوت و نیم بوت، جوراب زیر زانو زنانه یا جوراب ساقدار زنانه است؛ این جوراب‌ها معمولا کمی بالاتر از کفش قرار می‌گیرند و به صورت ساده و طرح‌دار تولید می‌شوند؛ همچنین فاصله بین بوت و شلوار شما را به زیبایی هرچه تمام‌تر پر می‌کند.

۹- کتونی را با جوراب کوتاه بپوشید

زمانی که پای شما داخل کتونی است، جوراب قوزکی زنانه یا جوراب مچی زنانه بهترین انتخاب برای ست کردن است؛ خصوصا اگر یک شلوار جین پوشیده باشید؛ این استایل در چشم آقایان بسیار جذاب است و زیبایی کتونی و شلوار شما را به خوبی نشان می‌دهد.

ست کردن جوراب را از همین امروز، با گروچا شروع کنید

ست کردن جوراب زنانه با لباس
ست کردن جوراب زنانه با لباس

احتمالا خیلی از بانوان خوش‌پوش و با سلیقه تا پیش از این هم برای ست کردن جوراب زنانه با لباس‌هایشان تلاش می‌کردند. اما از الان شما می‌توانید خرید جوراب زنانه را با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد انجام دهید تا نتیجه بهتری داشته باشید. تنوع محصولات گروچا به بسیار بالا است و کار شما را برای پیدا کردن گزینه مناسب راحت‌تر می‌کند. اگر در ست کردن جوراب زنانه با کفش و شلوار پیشنهادی دارید، حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و مخاطبان عزیز مجله گروچا در میان بگذارید.

سوالات متداول

1_ با شلوار طرح‌دار چه جورابی بپوشیم؟
بهترین انتخاب برای شلوار طرح‌دار، یک جوراب ساده است؛ مگر زمانی که طرح جوراب و شلوار شما یکسان باشد.

2_ بهترین جوراب برای ست کردن با کتونی چیست؟
زمانی که استایل اسپرتی با کتونی دارید، بهترین گزینه برای ست کردن، جوراب مچی یا قوزکی زنانه است.

3_ با لباس مجلسی چه جورابی بپوشیم؟
بهترین انتخاب برای لباس‌های مجلسی، جوراب شلواری یا جوراب بالا ران زنانه است.

4_ جوراب را با رنگ شلوار ست کنیم یا رنگ کفش؟
الولیت اول در ست کردن رنگ جوراب زنانه با رنگ شلوار است. در صورتی که به دلایل خاصی امکان ست کردن با شلوار وجود نداشت، به سراغ رنگ کفش بروید.

5_ از جوراب‌های طرح‌دار چه زمانی استفاده کنیم؟
ست کردن جوراب طرح‌دار با اکسسوری‌ها، بهترین فرصت برای استفاده از این نوع جوراب‌ها است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x